شناسه خبر: ۵۲۳۶
بازدید: ۷۵۷
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۶

پژمان‌فر: اعتبار یک هزار میلیارد تومانی طرح زیارت تخصیص داده نشد/ ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری مشهد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد استان خراسان رضوی به دلیل میزبانی از خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی نیازمند برنامه ریزی دقیق و البته طرح جامع گردشگری است.

نصراله پژمانفر با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی به دلیل میزبانی از خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی نیازمند برنامه ریزی دقیق و البته طرح جامع گردشگری است، گفت: بنابراین باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران رغبت کنند تا برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشهد مقدس به یمن وجود پربرکت امام رضا (ع) دارای جایگاه خاصی در حوزه گردشگری خصوصا گردشگری مذهبی است و بر این اساس سالانه شاهد حضور میلیونی زائران هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه حدود ۵۳ درصد از مراکز اقامتی و هتلینگ کشور در شهر مشهد وجود دارد، ادامه داد: باید با برنامه ریزی زائران را به سمت اسکان در مراکز مجاز از جمله هتل‌ها سوق داد تا عرضه و تقاضا در این مراکز اقامتی به حد مناسب برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اخیرا تعدادی از هتل‌های مشهد برای فروش گذاشته شده‌اند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری به طور صحیح مدیریت نمی‌شود و زائران در مراکز غیرمجاز اسکان می‌یابند علاوه بر اینکه احتمال بروز مشکلات و آسیب وجود دارد، دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در عرصه هتلینگ برای سرمایه گذاران نمی‌ماند.

پژمان‌فر با یادآوری اینکه (طرح زیارت) در برنامه پنجم توسعه به منظور افزایش مدیریت شده زیرساخت‌های مشهد تصویب شد، افزود: بر این اساس باید یک هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یافت اما متاسفانه این مهم محقق نشد و امروزه شاهد بروز مشکلات متعدد هستیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس زمانی که طرح جامع گردشگری برای مشهد تبیین شود می‌توان بر اساس معیار و شاخص معینی، میزان احتیاج به هتل و ساخت مراکز اقامتی را مشخص کرد تا دیگر شاهد بروز مشکلاتی از این قبیل نباشیم./

انتهای پیام