شناسه خبر: ۵۵۳۴
بازدید: ۶۷۰
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۶

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام پژمانفر

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نصراله پژمان‌فر؛ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی زنگ آغاز سال تحصیلی۹۶-۹۷ در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) نواخته شد.

صبح دیروز امروز و در آیین بازگشایی مدارس، حجت‌الاسلام پژمان‌فر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: مقارن شدن ماه مهر با ماه محرم اتفاق مبارکی است که امیدوارم با عنایت سید‌الشهدا(ع) برکات فراوانی برای همگان به همراه داشته باشد.

وی در ادامه ضمن خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی گفتمان بزرگی را در دنیا مطرح کرده که معادلات را در دنیا به هم زده است و توانسته گفتمانی را به دنیا معرفی کند که پاسخگوی نیازهای فکری و عملی بشریت و برون‌رفت از مشکلات باشد.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر بیان کرد: امروز این تفکر طرفداران بسیاری در آفریقا اروپا آمریکا و… پیدا کرده و افراد بسیاری را نسبت به این جریان متمایل می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید فکر و جهت‌دهی دنیا به سمت این گفتمان، وظیفه دانش‌آموزان است افزود: شما با تولید فکر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و عرضه آن بر اساس مخاطب می‌توانید مدلی را در کشور و دنیا طراحی کنید تا دیگران از آن الگوبرداری کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوش شما جوانان قرار گرفته است گفت: افق نگاه خود را برای حل مسایل جهانی در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی کنید تا در آینده کشور و جهان موثر باشید و حرکت سازنده بزرگی را ایجاد کنید.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی همواره در حوزه‌های مختلف به برکت وجود حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) پرچمدار بوده تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه تعلیم و تربیت نیز تلاش‌های بسیاری شده تا به همت شما الگوهای تمام عیاری در سطح کشور تربیت شود.

وی افزود: این اقدام شایسته که از زمان تولیت فقید آستان قدس رضوی آغاز شده امروز نیز با جدیت توسط تولیت جدید این آستان در حال پیگیری است و خوشبختانه شاهد هستیم که امروزه توانمندترین دانش‌آموزان جذب مدرسه علوم و معارف اسلامی رضوی می‌شوند تا مبانی علوم انسانی را در بخش‌های مختلف تولید و برای تشنگان این معارف عرضه کنند./

انتهای پیام