شناسه خبر: ۵۶۸۱
بازدید: ۷۸۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۶

نماینده مشهد و کلات خواستار تغییر ساختارها و توجه بیشتر به امور جسمانی دانش آموزان شد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ورزش را مسئله مهمی در جامعه دانست که غفلت از آن آسیب‌های فراوانی در کوتاه مدت و دراز مدت برای همه اقشار از جمله جوانان و نوجوانان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: به موضوع ورزش باید به صورت یک امر ضروری و مهم نگاه کرد تا بتوانیم شرایط ویژه را برای فعالیت‌های جسمانی دانش‌آموزان در دوران تحصیل فراهم کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ۶‌ ساحت تربیتی پرداخته شده است که یکی از این ساحت‌ها، ساحت جسمانی است که باید به درس تربیت بدنی اهمیت ویژه‌ای داده شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه ورزش در مدارس به عنوان بحثی حاشیه‌ای پرداخته شده است در حالی که باید این موضوع به عنوان یک فرصت برای تربیت جسمانی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و یک ضرورت در کنار مباحث آموزشی پیگیری شود همچنین باید در ارتباط با این موضوع تلاش‌های لازم برای تحقق آن در بین دانش‌آموزان انجام شود.

پژمانفر در انتها گفت: بودجه‌ای که به ورزش در مدرسه تعلق می‌گیرد به قدری کم است که خرید تجهیزات ورزشی برای مدرسه یک چالش جدی است.