شناسه خبر: ۵۴۸۳
بازدید: ۵۷۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مشهد و کلات: بین خدمت به مجاور و زائر تفکیکی نیست / همه وظایف درهم‌ تنیده است

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر با بیان اینکه باید به موضوع زیارت در مشهد توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: باید بدانیم خاستگاه این شهر و نقطه عزیمت آن، حضرت رضا(ع) است.

وی ادامه داد: شکل‌گیری آن به‌عنوان مشهد‌الرضا(ع) بر اساس مکان دفن ایشان بوده است، اگر این‌گونه نبود، قبل از شهادت ایشان این شهر مکانی برای اقامت نبوده و مردم در طوس زندگی می‌کردند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: علاوه بر شکل‌گیری، رفت‌وآمدها و هم‌جواری مردم در این شهر نیز بر اساس زیارت حضرت رضا(ع) است و در هر گوشه‌ای از دنیا کسانی که می‌خواهند به مشهد بیایند، زیارت اولین هدفشان است.

هرچه بخواهد زیارت در مشهد را تحت‌الشعاع قرار دهد، پایدار نمی‌ماند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسناد بالادستی شهر مشهد بر اساس زیارت تنظیم‌شده است، تصریح کرد: در مشهد همه موضوعات و مسائل در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی با رویکرد توجه به زیارت بوده و هر چیزی که بخواهد موضوع زیارت را تحت شعاع قرار دهد، نمی‌توان پایداری داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشکیل کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد، گفت: مسائل فرهنگی پیچیدگی‌های فراوانی دارد و در این حوزه همه مردم، تنوع سلایق و افراد را پذیرا هستند.

پژمانفر با اشاره به اینکه حوزه کاری‌ وی قبل از ورود به مجلس حوزه فرهنگی بوده است، گفت: امیدوارم شورای شهر فعلی که در حوزه مسائل مختلف در حال برنامه‌ریزی هستند به مباحثی که در شهر وجود داشته است نگاه اساسی کنند و بتوانند آنچه مورد رضایت خدا و انتظار علی بن موسی‌الرضا(ع) هست، در همه کمیسیون‌ها اجرا کنند.

بین خدمت به زائر و مجاور تفکیکی وجود ندارد

وی با انتقاد از تفکیک خدمت به زائران و مجاوران از سوی شهردار منتخب مشهد، گفت: بین مجاور و زائر تفکیکی وجود ندارد و همه وظایف درهم‌تنیده شده است، باید توجه داشته باشیم مجاور علی ابن موسی‌الرضا(ع) به خدمت به زائران افتخار می‌کند.

پژمانفر ادامه داد: اساساً تفکیک بین این دو حوزه امکان‌پذیر نیست و ایجاد مرز ولو در قالب لفظ، ادبیات مناسبی نیست و باید تلاش کنیم به همه مردم خدمت کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید زیرساخت‌ها را برای حضور زائرین فراهم کنیم و بتوانیم از فرصت حضور آنان نهایت بهره‌برداری را در ابعاد مختلف داشته باشیم و در مقابل، خدمات مناسب را ارائه کنیم.

وی گفت: مردم ما حق‌دارند خدمات متنوع در خور شأن شهر علی ابن موسی‌الرضا(ع) داشته باشند و امیدوارم شهرداری توفیق این خدمت را داشته باشد.

پژمانفر با تأکید بر اینکه شهر مشهد باید بر اساس مأموریت خود اداره شود، تصریح کرد: هر شهری باید بتواند مأموریت خود را با موفقیت اجرا کند و در این راستا اگر بتوانیم زیرساخت‌ها را برای حضور آرام‌بخش همراه با آسایش همه‌کسانی که در این شهر حضور دارند فراهم کنیم، موفق عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز احتیاج به زیرساخت‌های فراوانی داریم که بخش قابل‌توجهی از این زیرساخت‌ها همچون خط اول و دوم مترو و حفاری‌های خط سوم در شورای گذشته صورت گرفته است.

نمایندگان مجلس به توسعه خدمات شهری کمک می‌کنند

عضو مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم برای اعضای شورای جدید شهر مسئله توسعه خطوط قطار شهری مهم باشد و حداقل بتوانند به‌اندازه شورای شهر قبلی آن را توسعه دهند.

وی تأکید کرد: مقایسه موفقیت‌ها بر اساس عملکردهای صورت گرفته خواهد بود و مردم بر اساس عملکردها قضاوت می‌کنند.

پژمانفر افزود: رشد فضای سبز، خدمات در حاشیه شهر، ایجاد سالن‌های ورزشی و توسعه مساجد و مسائل فرهنگی اتفاقات میمون و مبارکی بوده که امیدواریم شورای پنجم نیز در حوزه این مسائل موفق باشد و نمایندگان شهر در مجلس نیز در جهت توسعه این خدمات کمک خواهند کرد.

انتهای پیام