شناسه خبر: ۵۴۵۲
بازدید: ۶۶۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مشهد از سوال وزیر کشور برای تشکیل نشدن «سازمان اجرایی حاشیه شهر» خبر داد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام طرح سوال از وزیر کشور درباره علت تشکیل نشدن «سازمان اجرایی حاشیه شهر» گفت: طی این هفته از وزیر کشور درباره اقدامات انجام شده برای تشکیل این سازمان و علت تشکیل نشدن سازمان اجرایی حاشیه شهر سوال خواهیم کرد.

نصر اله پژمان فر با بیان این که در جایگاه های مختلف بر اساس شرایط کشور ممکن است تصمیم گیری های متفاوتی اتخاذ شود، افزود: حساسیت موضوعات حاشیه شهر مشهد در هیچ کجای کشور نظیر و نمونه ندارد و این حاشیه با در اختیار داشتن ۳۵ درصد از جمعیت شهری مشهد، مشکلات متعددی دارد و هم اکنون نیز این حاشیه به بحرانی بالفعل تبدیل شده است.

پژمان فر تصریح کرد: با وجود شبکه متعددی از مشکلات و معضلات از جمله ساخت و سازهای فاقد استحکام در این مناطق، چنان که یکی از بلاهای طبیعی در مشهد به وقوع بپیوندد، ابعاد آن قابل مدیریت نیست و حاشیه شهر مشهد با مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و امنیتی زیادی دست به گریبان است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: تصمیم گیری درباره بسیاری از این مشکلات در حدود وظایف و اختیارات مسئولان استانی نیست و برای همین بحث حاشیه شهر مشهد در شورای امنیت کشور و مجلس مطرح شد و برایند مذاکرات در این دو نهاد این بود که با اقدامات مقطعی نمی توان مشکلات حاشیه شهر مشهد را برطرف کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در شورای امنیت برای تشکیل این سازمان تصمیم گرفته شد و وزارت کشور نیز به عنوان متولی پیگیر این امر شد.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متأسفانه برخی از اقداماتی که دولت به عنوان اولویت کاری خود قرار می دهد متفاوت از اولویت های کشور است و به عبارتی دیگر، در برخی موارد بین اولویت های دولت و اولویت های واقعی کشور تطبیق وجود ندارد.

وی با بیان این که تلاش های زیادی نیز در مجلس برای تشکیل این سازمان و ردیف بودجه اختصاصی حاشیه شهر مشهد انجام شد، افزود: در حالی که نمایندگان زیادی متقاضی ردیف بودجه اختصاصی برای شهر خود بودند مجلس در زمینه ردیف بودجه اختصاصی حاشیه مشهد قانع شد.

پژمان فر با بیان این که انتظار این بود که سازمان یاد شده شکل بگیرد، اظهار کرد: نه تنها این سازمان تشکیل نشد بلکه حمایتی نیز در قالب امور جاری انجام نگرفت و هنوز با انباشت بسیاری از مشکلات حاشیه شهر مشهد مواجه هستیم.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تشکیل کارگروهی فرهنگی در زمینه بررسی مشکلات فرهنگی حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: برخی دستگاه ها وارد این کارگروه شدند و با توجه به اعتبارات کم خود، اقداماتی را انجام دادند که مرهمی بود برای بخشی از مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد، اما متأسفانه بسیاری از مسائل حاشیه شهر مشهد زمین گذاشته شده و نیازهای زیرساختی حاشیه شهر مشهد که می توانست با تشکیل این سازمان مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد، به حال خود رها شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه امور حاشیه شهر مشهد هماهنگی میان دستگاه های متولی وجود ندارد و با تصمیمات مقطعی در این باره مواجه هستیم که از این موضوع گلایه داریم و در جلسه ای با وزیر کشور، تذکراتی نیز داده ایم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته جاری با طرح سوال، از وزیر کشور می خواهیم درباره علت تشکیل نشدن این سازمان توضیحاتی ارائه دهد و اعلام کند برنامه وزارت کشور برای تشکیل این سازمان به کجا رسیده است./

انتهای پیام