شناسه خبر: ۵۹۲۳
بازدید: ۸۵۲
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: وحدت امت مسلمان ضرورت نخست دنیای اسلام است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نصراله پژمانفر در ویژه‌برنامه‏‌های جشن هفته وحدت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه از صدر اسلام خیلی‌‏ها به دنبال اختلاف افکنی بین امت مسلمان بودند، اظهار داشت: دامن‌زدن به اختلافات در طول تاریخ، مشکلات زیادی را برای جامعه مسلمان پدید آورد، بنابراین مسلمانان باید وحدت خود را حفظ کنند و از رفتارهایی که سبب تفرقه می‏‌شود، پرهیز کنند، زیرا تفرقه بین مسلمانان سبب آسیب دیدن جامعه اسلامی می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسلام علاوه بر اینکه بر اتحاد و برادری امت مسلمان تاکید کرده به راه‌‏های استحکام وحدت هم اشاره داشته است و هر آنچه را که سبب تقویت دوستی بین امت می‌‏شود، مورد تاکید و سفارش قرار می‌‏دهد و «راهبردی عملی» در این ‏باره از قرآن و احادیث قابل استخراج است.

وی افزود: «انسجام اسلامی» هم یک آرمان و شعار اصیل اسلامی است و هم یک تکلیف عملی و اجرایی به‌‏شمار می‌‏رود و هم یک ضرورت تاریخی. «وحدت و انسجام اسلامی» در شرایط کنونی جهان، ضرورت نخست دنیای اسلام است و وحدت و همدلی بین مسلمانان سبب می‌شود تا بهتر بتوانند در مقابل توطئه‏ دشمنان اسلام، صف واحد‌ی را تشکیل دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه دشمن در هر زمانی برای تفرقه‌افکنی بین امت مسلمان در تلاش است، عنوان کرد: صمیمیت، امنیت و رشد جامعه از آثار مهم وحدت است و نشانه دین مداری و عقل‌گرایی یک جامعه شمرده می‌شود، ولی پیامد تفرقه و اختلاف همواره نامقدس و شوم و زیان‌‏بار است.

وی تصریح کرد: البته وحدت به این معنا نیست که ما از اعتقادات و مبانی خود دست برداریم، چراکه هر طایفه و مذهبی اعتقادات و مبانی خاص خود را دارد. وحدت این است که ما اجازه ندهیم این ویژگی‏‌ها به دیواری میان طوایف و مذاهب تبدیل شود، بلکه این‌ها باید مقدمه‌ای برای آشنایی و وحدت ما باشد. وحدت به این معناست که ما مقدسات همدیگر را محترم بشماریم و از توهین به مقدسات یکدیگر اجتناب کنیم./

انتهای پیام