شناسه خبر: ۶۵۴۱
بازدید: ۹۴۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد و کلات: هیچ قانونی حسینیه‌ها را از فعالیت‌های سیاسی منع نمی‌کند

حجت الاسلام نصراله پژمان فر در خصوص اظهارنظر معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت های سیاسی بدون مجوز در مساجد و حسینیه ها، اظهار داشت: مساجد و حسینیه ها از قبل از انقلاب و دوران ستم شاهی نیز مراکزی بودند که در آن به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداخته می شد.

وی با بیان اینکه مسجد، حسینیه و هیئت های مذهبی مراکزی هستند که تمام مسائل مردم حتی اختلافات خانوادگی در آنجا حل و فصل می شود، خاطرنشان کرد: مساجد و حسینیه ها در تاریخ اسلام جایی بودند که مردم در آنجا فعالیت های مختلف انجام می دادند و امروز نیز مساجد، حسینیه ها به کارهای مختلفی مشغول هستند.

هیچ قانونی مردم را از تجمع در مسجد و اظهار نظر در خصوص مسائل مختلف منع نمی کند

نماینده مردم مشهد همچنین در ادامه تصریح کرد: به طور مثال در ایام ماه مبارک رمضان تیم فوتبال بر پایه مسجد تشکیل می شود و کار ورزشی انجام می دهند و در ایام تابستان برنامه ریزی لازم برای برگزاری فعالیت ها تفریحی، آموزشی، اردویی و آموزش قرآن بر محور مسجد و حسینیه ها صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چیزی که در مساجد و حسینیه ها شکل گرفته، تبیین مواضع نظام است، اذعان کرد: در ارتباط با اظهار نظر برخی در موضوع ممانعت از فعالیت های سیاسی در مساجد و حسینیه ها، آقایان باید تجدید نظری در قوانین داشته باشند و هیچ قانونی مساجد و حسینیه ها را از تجمع مردم و فعالیت های سیاسی منع نمی کند.

کجای قانون پیامک مردم به نماینده خود در مجلس را جرم می داند؟

پژمان فر همچنین در ادامه عنوان کرد: بله اگر در جایی احساس نا امنی باشد، دستگاه امنیتی می تواند ورود پیدا کند و در ارتباط با مراقبت کردن از اینکه نا امنی نسبت به موضوعی پیش نیاید خب بالاخره باید وظایف خود را انجام دهند و باید آقایان امروزه خودشان تفسیر به رأی را از دل خودشان بر بیارند.

وی ادامه داد: چند روز قبل من یک موضوع را شنیدم که یک مسئول استانی مطرح کردند پیامک زدن به نماینده ها جرم است و خیلی تعجب می کنم که اگر یکی شخصی با وسیله ارتباطی خود، پیامکی را به نماینده خود منتقل کند کجای قانون این مسئله را جرم تلقی کرده که آقایان به مسئله وارد می شوند رابطه بین وکیل و موکل را جرم انگاری و تفسیر در قانون مطرح می کنند.

دولت در حل مسائل اداره جامعه ضعف دارد و به دنبال فرافکنی است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما امروز احساسمان این است که دولت ناتوان است و در حل مسائل اداره جامعه ضعف دارد و به دنبال فرافکنی است، تشریح کرد: برخی می خواهند ضعف ها و ناتوانی های خود و دولت را قالب این مسائل که دیگران نمی گذارند ما کاری انجام دهیم و مشکلات را حل کنیم پیش ببرند.

وی بیان کرد: اگر آقایان کمی چشم های خود را بمالند و نگاهشان را به واقعیت ها معطوف کنند، امروز استاندار و معاونین نباید بنشینند و این حرف هایی که هیچ‌گونه پشتوانه قانونی ندارد را مطرح کنند که چرا مردم در یک حسینیه جمع می شوند و مسائل سیاسی و رفتارهای برخی از مسئولان را تحلیل می کنند و یا برخی مردم را دعوت می کنند در یک فضای صمیمی و شفاف با مردم صحبت می کنند.

بررسی مشکلات مختلف در مساجد و حسینیه ها حق مردم است

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به اینکه این افراد باید به دنبال انجام وظایف قانونی خود باشند، تأکید کرد: معمولاً کسانی که وظایف قانونی خود را انجام نمی دهند بیشتر در این موضع ها خود را پنهان می کنند و سعی بر پوشش ضعف های خود با طرح این مسائل دارند.

وی با بیان اینکه بله وقتی مسجد یک باشگاه سیاسی می شود و به دنبال برگزاری میتینگ سیاسی است بحث آن جداست، افزود: ولی اگر منظور این است که مردم در مساجد و حسینیه ها بحث و بررسی مشکلات پیش آمده را دارند و دلسوزی های خود را در مسائل تعقیب می کنند این حقی است که مردم داشته و دارند و کسی نمی تواند مردم را از این حق محروم کند.

آماده برگزاری مناظره در خصوص نشست های سیاسی در مساجد و حسینیه ها هستم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی را شخصی با تجربه و محترمی می دانم، ابراز کرد: اما به نظر بنده یک مقداری در مسائل و گفتاری که تیتر برای بعضی از مسائل درست می کند دقت نظر بیشتری داشته باشند و بیشتر به مسائل اصلی حوزه کاری خود بپردازند.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص بنده به عنوان کسی که قانون‌گذار است حتی نسبت به اینکه در مساجد و حسینیه ها کسی نمی تواند مانع شود و یا باید مجوز بگیرند که نشست داشته باشند آماده به انجام مناظره در فضایی رسانه ای هستم و ادله آن ها را بشنویم و هم پاسخ بدهیم تا مردم فرصت قضاوت در خصوص این مسائل داشته باشند.