شناسه خبر: ۶۱۵۵
بازدید: ۸۶۶
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: رسالت حوزه های علمیه صیانت از باورها و اعتقادات دینی است

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در نشست درس اخلاق مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) با بیان این که رزمندگان چهار دهه قبل اتفاقی را رقم زدند که این اتفاقات تحولات بزرگی را در دنیا ایجاد کرد، گفت: تا به امروز ریشه های این جریان در جامعه اسلامی به خوبی تبیین نشده و باید دستاورد های انقلاب یک به یک برای نسل امروز تبیین شده و جانفشانی رزمندگان نادیده انگاشته نشود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که دشمنان امروز در برابر دستاورد های انقلاب سیاه نمایی می کنند و بنا دارند تا این دستاورد های ارزشمند را کوچک و حقیر بشمارند، تصریح کرد: معاندین نظام گاهی با ساخت برنامه و مستند، پهلوی را به عنوان قهرمان نشان داده و فعالیت های او را در کشور بزرگنمایی می کنند اما از بی تدبیری او سخنی به میان نمی آورند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این که در دوران پهلوی استقلال نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هیچ یک در کشور جاری نبود اما فضاسازی روانی دشمنان و تبلیغات آنان سبب شد تا گاهی در کوچه و خیابان فعالیت های آنان یادآوری می شد، ابراز کرد: در صدر اسلام نیز پس از رحلت رسول الله(ص) در مدت ۵ سال حکومت امام علی(ع) اینقدر تبلیغات علیه امیر مومنان(ع) صورت گرفت که وقتی ایشان به شهادت می رسند، عده ای می گفتند مگر حضرت علی(ع) نماز می خواند.

وی در ادامه با بیان این که این تخریب کردن و تبلیغات علیه جریان حق شیوه دشمن است، اظهار کرد: امروز در بسیاری از مسائلی که در دنیا صورت می گیرد، ایران نقش تاثیر گذاری دارد و حل بسیاری از مسائل در سوریه، عراق و یمن بر اساس مدل حمایتی نظام دنبال می شود که این استقلال و عزتمندی یکی از مهمترین دستاورد های ارزشمند پیروزی انقلاب اسلامی است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که امروزه ترکیب جمعیتی بسیاری از شهرها به نفع مسلمانانی که گرایش به ایران دارند تغییر یافته و با این رشد جمعیت در ده سال آینده اکثریت شهرها را شیعیان تشکیل می دهند، گفت: دشمنان از این نگرانند و رشد جریان شیعی به خصوص شیعه انقلابی روز به روز در دنیا توسعه می یابد که امیدواریم منتج به ظهور حضرت حجت(عج) شود.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این که امروز انقلاب اسلامی همه معادلات استکبار را برهم زده و طبیعی است که دشمنان در شرائط به خطر افتادن مواضع و سیاست های خود، شیطنت و دشمنی کنند، بیان کرد: دشمنان بنا دارند تا باور ها و اعتقادات امت اسلامی را نابود کنند و یکی از مهمترین رسالت های امت اسلامی نیز حفظ دستاوردها در پرتو انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که امروز باید ضمن شناخت دستاورد ها و بسترهای شکل گیری انقلاب، به خوبی از اعتقادات و باورهای امت اسلامی صیانت کرد، افزود: امروز موج گسترده تردید نسبت به قرآن و عصمت معصومین ایجاد شده و دشمنان به خوبی می دانند که راه زمین گیر کردن این انقلاب نیز همین ضربه به باورهای دینی و اعتقادات امت اسلامی است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که امروز دشمن صدها شبهه در زمینه حجیت قرآن و یا موضوعات دینی را در قالب فیلم و رمان آماده کرده و در جشنواره های خود عرضه می کند، بیان کرد: دشمنان امروز ضمن تمرکز بر مبانی دینی، بنا دارند تا جامعه اسلامی را با نابودی اعتقادات از ریشه متزلزل کنند و در این زمینه رسالت حوزه های علمیه خطیر و سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر رسالت حوزه های علمیه را صیانت از باورها و اعتقادات دینی عنوان کرد و از طلاب خواست تا در برابر هرگونه کجروی نیروهای انقلابی و یا تاثیرپذیری نسل جوان از اندیشه های غربی هشیار باشند.