شناسه خبر: ۵۷۲۵
بازدید: ۷۳۶
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: خبرنگاران سطح مطالبه‌گری در خراسان رضوی را بالا ببرند

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در جمع خبرنگاران استان خراسان رضوی اظهار کرد: خبرنگاران نباید روحیه رودربایستی و ماخوذ به حیایی در بیان واقعیت‌ها را داشته باشند و قطعا ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم می بایست تحمل شنیدن حرف‌های شما و صراحت لهجه در مسائل مختلف که مربوط به حوزه کاریمان می شود را داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: اطمینان دارم که مردم هم اگر بدانند عملکرد نماینده شان چطور بوده و کارکردهای فعالیت های نمایندگان روشن شود خوشحال خواهند شد. می بایست خبرنگاران در یک فضای کاملا شفاف مردم را نسبت به عملکردهای نمایندگان آگاه کنند.

پژمانفر ادامه داد: وقتی کسی نماینده و وکیل می شود، حق موکلین است که کاملا بدانند وکیل شان در زمان وکالتش آیا نیات، قصد، اراده، منافع و مصالح موکلین خودش را رعایت کرده است یا خیر و خبرنگاران می توانند با ایجاد این ارتباط های تنگاتنگ و دو سویه این فضا را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا مردم حرف ها، مطالبات و انتظارات فراوانی از ما دارند و ما هم حرف هایی برایشان داریم و خواسته ی ما این است خبرنگاران نشست های منظمی بگذارند و مطالبات را پیگیری کنند تا این جریان ها بتواند نتایج مفیدی برای استان و تراز ملی داشته باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات عنوان کرد: اعتقاد دارم که اگر می خواهیم استان خراسان رضوی نقش ملی داشته باشد که انتظار تمام کشور و کشورهای دیگر هم این است که ما در مشهدالرضا نقش ملی را ایفا کنیم، می بایست نگاهمان و سطح مسائلمان ملی باشد تا این کار صورت بگیرد و این فرآیند انجام نخواهد شد مگر این که تمام ظرفیت ها پای کار بیایند.

پژمانفر افزود: حدود یک سال و نیم از مجلس دهم گذشته و نمایندگان دو سال و نیم دیگر فرصت دارند و حق مردم است که بدانند موکلین آن‌ها در این یک سال و نیم گذشته چه فعالیت‌هایی داشته اند، در چه طرح ها و لوایحی شرکت کرده اند، مواضع سیاسی شان چه بوده، چه میزان مسائل مردم را پیگیری کرده اند و حجم مراجعات مردمی چقدر بوده و به چه اندازه به این مراجعات پاسخ داده شده و اصلا این که آیا مراجعه مردمی لازم است یا خیر، این ها بخشی از حرف هایی است که می بایست مطرح شود و شما خبرنگاران می بایست وارد این حوزه شده و شفاف سازی کنید.

پژمانفر اظهار کرد: انشاالله بتوانیم با هم صدایی و در کنار هم دیگر قرار گرفتن بعنوان یک عامل محرک زا تمام ظرفیت ها را پای کار بیاوریم و برای استان خراسان رضوی قدم هایی را برداریم.

وی با اشاره به سفر یک روزه ی جمعی از خبرنگاران استان خراسان رضوی به تهران و دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی و بازدید از نمایشگاه مطبوعات که به میزبانی بسیج رسانه این استان انجام شد، بیان کرد: همانطور که بسیج یک جریان فراملی و فرا استانی بوده و توانسته کارهای بزرگی انجام دهد، انتظار از بسیج رسانه هم این هست که بتواند این کار را انجام دهد و قدم‌های بزرگی بردارد، بنده از مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی نیز برای اقداماتشان تقدیر و تشکر می‌کنم./

انتهای پیام