شناسه خبر: ۵۴۶۵
بازدید: ۶۰۱
تاریخ انتشار: جمعه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: برنامه ریزی بلندمدتی برای حل مشکل کم آبی مشهد وجود ندارد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر، پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی ۱۷ طرح آب و فاضلاب در مشهد افزود: همه رفتارها و اقدامات در حوزه آب مشهد تا کنون برای رفع نیازهای روزمره بوده و برای حل مشکل آب مشهد در افق چندساله برنامه ای وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون باید تا پایان سال ۹۵، استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز این کلانشهر پایان می یافت اما این مهم محقق نشد.

نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مشهد باید از پساب تصفیه شده که بخشی از آن به کشف رود سرازیر می شود، تامین شود.

وی گفت: پساب فاضلاب تهدیدی برای شهر مشهد بود و قرار بود پساب تصفیه شده بیرون از این شهر استفاده شود اما با پیگیری های انجام شده در مجلس مقرر شد این پساب از مشهد بیرون نرود لذا باید از آن برای آبیاری فضای سبز بهره گرفت.

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: باید برای تامین آب شهر مشهد و استفاده بهینه از منابع موجود تلاش کرد و واقعیت های موجود باید برای مردم مطرح شود و بخشی از برداشت ها از منابع آبی کم شود.

نماینده مشهد در مجلس تاکید کرد: کم آبی و بحران آب در کلانشهر ۳.۵ میلیونی مشهد جدی است و باید هر چه زودتر برنامه ریزی ها و افق بلندمدت برای رفع و کاهش این بحران ترسیم شود./

انتهای پیام