شناسه خبر: ۶۶۲۰
بازدید: ۱۱۲۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۷

نماینده مجلس: اردوی دانش آموزان زیارت اولی، زمینه ساز کمال تربیتی دانش آموزان است

نصراله پژمانفر در حاشیه مراسم افتتاحیه مرحله دوم اردوی دانش آموزان دختر زیارت اولی که در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد اظهار داشت: اردوی دانش آموزان زیارت اولی باعث ارتقای سطح توانمندی دانشی و تربیتی ست که از گمشده های مسائل اسلامی محسوب می شود و می تواند در مبحث دینی و معرفتی دانش اموزان را به کمال برساند.

وی افزود :برنامه گسترش فرهنگ زیارت هم در قانون برنامه پنجم و هم در قانون برنامه ششم مسئله اساسی و جدی شمرده شده است و اکنون در سه استان خراسان رضوی،فارس و قم یک معاونت اضافه بر معاونت های دیگر داریم و آن معاونت زیارت هست که همواره سعی دارد در جهت ارتقا و بهبود توسعه زیر ساخت ها گام بردارد.

پژمانفر گفت: ما همواره در تلاشیم تا زمینه های مباحث معرفتی را فراهم کنیم چون در دنیا چنین ظرفیت و فضای امن و جامع حتی در عتبات عالیات هم نیست و ایران باید عامل معرفی فرهنگ‌رضوی به جهانیان باشد زیرا مبحث گسترش فرهنگ دینی نیاز تمامی جوامع جهان است وی ادامه داد: این مسئله نیاز به زیرساخت های جامع دارد که در این زمینه اقدامات زیادی در برنامه مجلس ها صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در جهت توسعه فرهنگ رضوی در مشهد به جز دانش آموزان زیارت اولی پیش بینی می شود این طرح در تمامی اقشار و تمامی سنین اجرا شود.

وی گفت: ما ملت ایران خوشبختانه در بحث زیارت به جایی رسیده ایم که میتوانیم ادعا کنیم بسیاری از کسانی که در خاک ایران زندگی می کنند حداقل یکبار به مشهد سفر کرده اند و امید واریم در بحث گسترش فرهنگ زیارت و حمایت از زیارت به توفیقی برسیم که هر ایرانی حداقل هر سال یکبار به دیدار امام مهربانی ها بشتابد.