شناسه خبر: ۶۱۶۷
بازدید: ۸۸۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

نصراله پژمانفر: دلیل تعطیلی کارخانه‌ها در کشور واردات بسیار است

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر با اشاره به برخی از مشکلات و بیکاری جوانان، اظهار داشت: هم‌اکنون در کشور ما برخی از کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران زیادی از کار بیکار شده‌اند، دلیل این موضوع هم واردات بالا به کشور است.

وی با بیان اینکه مردم از انقلاب خود دست بر نمی‌دارند و این را تاکنون بارها اثبات کرده‌اند، اضافه کرد: مردم از بی‌عدالتی، فساد و مدیریت ناسالم در کشور ناراضی هستند و اینها باید درست شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در برخی از کشورها، افرادی که حقوق بالا دریافت می‌کنند تا ۹۰ درصد مردم مالیات حقوق دریافتی خود را می‌پردازند و ما در مجلس هم مصوب کردیم، افرادی که بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند باید ۳۵ درصد آن را به دولت، مالیات پرداخت کنند، با این کار، مجلس شورای اسلامی جلوی رانت‌خواری را می‌گیرد.

پژمانفر با بیان اینکه به دلیل هزینه‌های بالای دولت، ۹۳ درصد درآمد کشور برای هزینه‌های دولت پرداخت می‌شود و فقط ۷ درصد آن به فعالیت‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، ادامه داد: زمانی درآمد کشور بالا بود و دولت توسعه پیدا کرد، اما در حال حاضر، ما به‌ دنبال کوچک‌سازی دولت هستیم و باید هزینه‌های دولت کاهش یابد.

وی در خصوص پرسش از رئیس جمهور نیز گفت: این سؤال به کمسیون اقتصادی رفت و نمایندگان دولت باید بیایند و توضیح دهند، اگر نمایندگان قانع نشدند، رئیس جمهور می‌آید و پاسخ نمایندگان را می‌دهد و این کار تا ۴۵ روز آینده باید به انجام برسد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس باید برای مطالبات مردم فعالانه برخورد کند، تبیین کرد: اگر نمایندگان برای مشکلات مردم فعال باشند و مردم بدانند که این مشکلات توسط نمایندگان پیگیری می‌شود دنبال مسیر دیگری نمی‌روند، هم‌اکنون طرح سؤال از رئیس جمهور هم در همین راستا است که باید مسؤولان مربوطه در مجلس برای پاسخ حاضر شوند، ما در حد توان مشکلات را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام