شناسه خبر: ۵۸۱۹
بازدید: ۷۷۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس: اطاعت از رهنمودهای ولی فقیه تنها راه خروج کشور از بحران ها است

حجت الاسلام نصراله پژمان فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در ویژه برنامه بصیرتی که در محل امامزاده یحیی(ع) میامی با موضوع «نفوذ و نفاق از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی» برگزار شد، از نفاق به عنوان عنصر هلاک کننده بنیاد و ریشه اسلام نام برد و‌ به بیان تقسیم بندی و روش های جبهه گیری دشمنان اسلام برای فائق آمدن بر آن پرداخت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان اسلام در مقابل نهضت پیامبر اکرم(ص) روش های گوناگونی داشتند اما به طور کلی همه و همه تحت عنوان دو تقسیم بندی کلی قرار می‌گیرند؛ اولا جبهه کفار که به مقابله مستقیم فکر می کردند و مدعی بودند که می توانند جلوی موج نهضت پیامبر(ص) را بگیرند و ثانیا جریان نفاق که اصطلاحا دشمنی در لباس هم کیشان بود.

وی ضمن معرفی جبهه کفر خاطرنشان کرد: جریان کفر تلاش می کرد نهضت پیامبر(ص) را خنثی کند و از همین رو، از همان روزهای اول رسالت پیامبر(ص) چالش هایی را برای ایشان ایجاد کرده و موجب کارشکنی نهضت عالم گیر آن حضرت می شدند. آنها کسانی بودند که سختی ها، مشکلات و معضلاتی را در طول نهضت برای پیامبر(ص) ایجاد کرده و جنگ های زیادی را مخصوصا پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه تدارک می دیدند.

نفاق ضربه زننده ترین جریان بر پیکره اسلام بوده است

حجت الاسلام پژمان فر در مقابل از جریان نفاق به عنوان ضربه زننده ترین جریان به پیکره اسلام نام برد و در تشریح آن جریان اظهارکرد: در مقابل، یک جریان خطرناک تری در فراسوی جبهه اسلام یکه تاز‌ مقابله با پیامبر(ص) وجود داشت که به اصطلاح ما، دشمنی در لباس هم کیش بود. جریان نفاق که در تمام زمان ها و در تمام دوره ها و نهضت ها وجود داشته و آبشخور آنها، پشت پا زدن به هم عهدی و اظهار هم کیشی شان بوده است.

وی در توضیح هدف جریان های کفر و نفاق آنان را دارای هدفی واحد برای نابودی بنای اسلام خواند و گفت: هر دو جریان کفر و نفاق هدفشان واحد است، اما به ظاهر برای رسیدن به هدف شان دو طریق متفاوت را انتخاب می کنند. البته باید دانست که جریان نفاق بالاترین و اساسی ترین ضربه ها را به جامعه اسلامی از صدر ظهور اسلام تاکنون زده است و هیچ گاه اسلام از هیچ گزند آنان در امان نخواهد بود و بدانید تا اسلام هست نفاق پس پرده اسلام منتظر ضربه زدن به آن است.

پیامبر اکرم(ص) الگوی کامل مبارزه با نفاق بودند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیامبر اکرم(ص) را الگوی تام و تمام مبارزه با نفاق معرفی کرد و افزود: پیامبراکرم(ص) که در چنین روزی چشمان مبارکشان را بر دنیا بستند هیچ گاه آنقدری که از جریان نفاق بیم داشتند از جریان کفر بیم نداشتند. در سخیف بودن جریان نفاق همین بس که امیرمؤمنان(ع) را ۲۵ سال خانه نشین کردند که حضرت سکوت را بر حکومت ترجیح دادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در توضیح اقدامات جریان منافقین خاطر نشان کرد: جریان نفاق باعث و بانی زجرهایی بود که پس از رحلت پیامبر(ص) بر خاندان ایشان، به خصوص اجحافی که بر دختر پیامبر(ص) رخ داد. جریانی که ۴ سال به اسم و مسمای صلح امام مجتبی(ع) را خانه نشین کرده و مجبور به سکوت کردند و از همه مهم تر، جریانی که امام حسین(ع) و یارانش را در روز عاشورا سر بریدند، در حالی که می دانستند این حسین(ع) همان فرزند پیامبری است که آورنده اسلام و قرآن برایشان بوده است.

لزوم شناخت دقیق جریان نفاق

حجت الاسلام پژمان فر افزود: جریان منافقین افرادی نبودند که نماز نخوانند و در صف جماعت شرکت نکنند و قرآن نخوانند؛ آن ها جریانی نبودند که علنا گناه کرده و شرب خمر کنند و مال مردم بخورند؛ بلکه اتفاقا خیلی مقید به حضور در این فرایض بودند و جزو حافظان قرآن و اصحاب پیامبر(ص) بودند. بسیاری از آن ها در رکاب پیامبر شمشیر زده و پا به پای او در مقابل کفار جهاد کردند، اما همین افراد در جنگ جمل، صفین و نهروان در مقابل جانشین پیامبر(ص) شمشیر کشیدند و با او به پیکار برخاستند.

وی تصریح کرد: شکستن عهد و میثاق و فاصله انداختن بین امام و امت از وقیح ترین کارهای جریان های منافق بوده است. اولین اقدامی که آنان کردند خانه نشین کردن امام امت بود، که باعث قطع شدن رشته ارتباط مردم با ولی الله شدند و این خود منبع و ماخذ تمام مصیبت ها بود و شایان ذکر است که بدانید آغاز تمام مشکلات از جایی شروع شد که مردم ولی خدا را تنها گذاشته و از دامان او فاصله گرفتند و هم عهد با غیر او شدند.

پاسبانی از انقلاب اسلامی تنها با حمایت از ولی فقیه ممکن است

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به شرایط روز جامعه اسلامی، پاسبانی از انقلاب اسلامی را تنها در حمایت از ولایت فقیه دانست و گفت: تنها راهی که حافظ و پاسدار و پاسبان جامعه و انقلاب اسلامی‌ تا بدین لحظه بوده است، این است که رابطه ی تنگاتنگی میان امت و امام زمان(عج) در زمان حضور امام و نایب ایشان در زمان غیبت بوده است.

وی افزود: این حلقه اتصال امام و امت تا زمان کنونی میان مردم و رهبر معظم انقلاب بوده و ان شاالله خواهد بود و بدانید در صورت قطع این اتصال مطمئنا دشمن در پی گزند زدن به بنای اسلام خواهد بود. مردم ما در انقلاب اسلامی، نشان دادند که پرچم امیرمؤمنان(ع) را رها نکردند و به پرچمدارش اقتدا نموده اند. مردم ما باید بدانند اگر امروز این پرچم رها شود گمراه می شویم و قدم در انحراف گذاشته و مطمئنا جایگاهی نخواهیم داشت.

فرامین رهبر انقلاب نصب العین مردم و مسؤولان قرار گیرد

حجت الاسلام پژمان فر تصریح کرد: تمام مشکلات و اتفاقات ناخوشایند در کشور از روی عدم پیروی از فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است. امروز آن کسانی که باید دغدغه کار و اشتغال و فراهم آوری شرایط مناسب را داشته باشند، باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند چرا که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات از این پریشان احوالی هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اطاعت از فرمان ولایت مبنی بر توسعه اشتغال درون مرزی و اقتصاد مقاومتی باید نصب العین ما قرار گیرد.