شناسه خبر: ۵۷۴۹
بازدید: ۱۰۱۹
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجتمع هاشمی نژاد را به وزارت ارشاد پس دهد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : حوزه فرهنگ و هنر در اعتبارات ملی و استانی و نیز زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اساسا حوزه ضعیف و مهجوری است که این وضعیت در شهر مشهد بحرانی‌تر است و نتایج این مهجوریت کاملا روشن و واضح در جامعه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد تنها مرکزی که جوانان و نوجوانان درآن می توانند حضور یابند و درعرصه فرهنگ و هنر گام بردارند مجتمع فرهنگی و هنری شهید هاشمی نژاد مشهد است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس منطقی در سالیان گذشته مقرر شده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت درمان، سالنی را که کاربری آن جز تئاتر و فعالیت هنری و فرهنگی نخواهد بود را در اختیار وزارت ارشاد اسلامی قرار گیرد و کاربری فرهنگی در این خصوص در منطقه حاشیه شهر داشته باشد.

وی ادامه داد: یقینا علوم پزشکی در آن زمان به مراتب بیشتر به این مکان احتیاج داشته اما در آن زمان منطق برآن بود که در اختیار ارشاد قرار گیرد و از این واگذاری نزدیک به ۲۰سال می گذرد.

وی تاکید کرد: اساسا زمانی که ما می خواهیم مرکزی را واگذار نماییم جایگزینی برای آن خدمات باید در نظر گرفته باشیم سوال من از مسئولین و دستگاه‌های که این کا را انجام داده اند این است که جایگزین مناسبی در نظرگرفته شده است یا نه؟

پژمانفر تاکید کرد: حال امروز علوم پزشکی این مکان را از آن خود کرد می‌تواند چه کاری انجام دهد آنجا فقط سالن تئاتر است و هیچ کاربری دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اگر می‌خواهد از آن به عنوان آمفی تئاتر استفاده کند که در گذشته نیز این تعهد از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است .

وی با اظهار تاسف از نحوه بازپس گیری این مجموعه گفت: به هر منطق و استدلالی که مسئولین وقت علوم پزشکی می خواهند این مجتمع را از وزارت ارشاد بگیرند آیا باید به این نحو عمل کنند؟

وی ادامه داد: رفتار قهریه در این موضوع اساسا در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که دستگاه‌ها با یکدیگر اینگونه برخورد کنند و این اقدام توهین به دستگاه‌های فرهنگی است.

وی تاکید کرد : دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها باید سالن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس دهد بلکه باید از اصحاب فرهنگ و هنر این استان به دلیل این کار دلجویی کند.

وی با تاکید برآنکه این موضوع را از تهران با جدیت پیگیری می کنم افزود : این موضوع باید در قالب تفاهم نامه و توافق و گفت‌وگو حل و فصل شود .

پژمانفر با تاکید برآنکه برای اعضاء کتابخانه عمومی که درآن مجتمع مستقر است، محدودیت ورود ایجاد شده گفت: به نظر من دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار ناشایستی انجام داده است و فضای بدبینی برای بهداشت و درمان در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است .

پژمانفر اضافه کرد: مدیریت دانشگاه علوم پزشکی روش بدی را برای بازپس‌گیری انتخاب کرده است که اگر این مسئله در استان حل و فصل نشود ما آن را از تهران پیگیری خواهیم کرد .

انتهای پیام