شناسه خبر: ۷۹۴۱
بازدید: ۴۸۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۱

در فراکسیون قرآن و عترت مجلس تاکید شد؛

نقش بی‌بدیلی صدا و سیما در ترویج مفاهیم قرآنی

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس با حضور رئیس صدا و سیما به منظور بررسی عملکرد این سازمان در حوزه قرآن و نماز برگزار شد.

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه، ۱۳ دی ماه) با حضور رئیس صدا و سیما به منظور بررسی عملکرد سازمان صدا و سیما در حوزه قرآن و نماز برگزار شد.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر رئیس فراکسیون قرآن و عترت در ابتدای این نشست گفت: تلاش شده مباحث قرآنی در برنامه هفتم توسعه دیده شود تا بتوانیم در یک چشم‌انداز  به تکالیف و اهداف تعیین شده برسیم. همچنین مقرر شد طی جلساتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود اعتباراتی برای این مهم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم با اشاره به ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در حوزه قرآن یادآور شد: برنامه‌هایی برای کارمندان، کارگران و سایر اقشار در حوزه آموزش قرآنی باید در نظر بگیریم، طی جلساتی که با وزرای فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش در این راستا داشتیم مقرر شد آموزش قرآن به صورت عموم در جامعه رواج پیدا کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تأکید کرد: امیدواریم مسئولان استانی، شورای آموزش قرآنی تشکیل دهند، این مهم به عنوان یک اصل باید انتخاب شود، در حال حاضر ۳۱ رابط استانی در حوزه قرآنی در تمام استان‌های کشور داریم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: هر کسی که سواد خواندن و نوشتن دارد باید بتواند به راحتی روخوانی و قرائت قرآن را انجام دهد، در جمهوری اسلامی تلاش بر این است تا این مهارت برای همه ممکن و مهیا شود و همچنین وزیر کشور وظیفه دارد استانداران را مکلف کند تا گزارشی از آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی در استان خودشان ارائه کنند.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر در ادامه یاداور شد: هر ساله شورای فرهنگی موظف بود با تشکیل یک شورا رابطین قرآنی را مشخص کند ضمن اینکه مشکلات فعالان قرآنی مطرح می‌شود، حمایت‌های لازم نیز از آنها صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: صدا و سیما به عنوان یک مرکز آموزشی است، امروز برای رهایی از مشکلات جامعه نیازمند تمسک به قرآن هستیم. این سازمان می‌تواند این مسیر را مهیا کند.