شناسه خبر: ۴۹۹۵
بازدید: ۹۱۰
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی: دولت باید به دور از اشرافیگری، فساد و بی اخلاقی باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز گفت: امروز روز بزرگی است که باید در آن حماسه آفرید. اصل انتخابات یک امر بسیار حساس و سرنوشت ساز است، چرا که فردی را برای ۴ سال در مسند ریاست جمهوری قرار می دهید.

نصراله پژمانفر افزود ما در دنیا به ندرت شاهد مشارکت بالای ۵۰ درصد در انتخابات هستیم، ولی در ایران و در نظام جمهوری اسلامی، میانگین مشارکت مردم در انتخابات ۷۰ درصد است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مشارکت مردم در کشور ما، صحنه های بسیار زیادی را خلق می کند و هرساله شاهد آن هستیم. انتخابات نیز یکی از همین حماسه هاست که از ابتدای انقلاب تا کنون بارها شاهد آن بوده ایم.

ایشان درخصوص ملاک های انتخاب اصلح عنوان کرد: نگاه به ظرفیت های داخلی یک امر مهم است و برای رشد و پیشرفت کشور باید به مردم و جوانان خودمان نگاه کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود رئیس اجرایی کشور باید به دور از بداخلاقی های انتخاباتی باشد (تهمت زدن، دروغگویی و …). همچنان که ما در ایام انتخابات شاهد بودیم برخی از کاندیداها از این بداخلاقی ها می کردند و برخی نیز به دور از هرگونه بداخلاقی مسیر صحیح را پیش گرفتند.

ایشان یکی دیگر از ویژگی های انتخاب اصلح را استکبار ستیزی معرفی کردند و گفت تنها با مذاکره کار پیش نمی رود، همچنان که ما کار حنگ را در میدان جنگ تمام کردیم نه پای میز مذاکره.

پژمانفر تاکید کرد رئیس جمهور باید فردی باشد به دور از اشرافی گری و فساد و ضمن ارائه برنامه جامع برای مبارزه با فساد، ساده زیستی را نیز اصل زندگی خود قرار دهد.

ایشان با اشاره به فساد سال های اخیر عنوان کرد بحث حقوق های نجومی صرفاً در این دولت مشاهده شد و برخی نیز پیدا شدند که گفتند ما با حقوق های نجومی سهم خود از انقلاب را گرفتیم!!

رئیس کمیسیون فرهنگی چابکی و خستگی ناپذیری را لازمه بدنه اجرایی دولت دانست و گفت دولت ضمن قانون گرایی، برای انجام تکالیف خود باید جهادی عمل کند./

انتهای پیام