شناسه خبر: ۶۷۱۶
بازدید: ۳۸۰۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۷

رئیس جمهور از کاخش بیرون بیاید و مستبدانه تصمیم نگیرد

حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه سوال از رئیس جمهور باید قبل از تعطیلات فروردین و تصمیمات عجولانه دولت برگزار می‌شد تا خسارت و مسایل امروز به‌وجود نیاید، عامل اصلی این تاخیر، خود دولت است.

پژمانفر بیان کرد: امروز مجلس به‌عنوان زبان ملت پیام خودش را به‌مردم شریف اعلام کرد که منافع مردم را هیچ زمانی قربانی مسایل دیگر نخواهیم کرد، با وجود فشارهای فراوانی که این روزها نمایندگان از سوی دولتمردان شاهد بودند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه رئیس جمهور و دولت را انبوه توهمات را درباره تحلیل مسایل پیش آمده در برگرفته است، انتظار داشتیم که واقع بینانه‌تر مسایل کشور را به‌نمایندگان ملت می‌گفتند و صادقانه اعلام می‌کردند «اشتباه کردم».

وی افزود: اصرار بر اشتباهات گذشته که در صحبت‌های امروز رئیس جمهور نمایان بود، کارشناسان و نمایندگان را نسبت به‌آینده کشور نگران کرده است.

پژمانفر متذکر شد: انتظار این است رئیس جمهور از فضای کاخ خودشان بیرون بیاید و در فضای ارتباطات قرار بگیرند و استبداد رأی که حتی دولتمردان در جلسات اعلام می‌کنند، «رئیس جمهور حرف هیچ کس را نمی‌شنود و مستبدانه مسایل را پیگیری می‌کند»، کنار بگذارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز می‌تواند یک فرصت برای تغییر دولت باشد و رئیس جمهور مسیری که به‌خصوص در مسایل اقتصادی و سیاست خارجی رفته است را اصلاح کند و از ظرفیت مجلس در این راستا بهره ببرد.

وی بیان کرد: نگرانی داریم دولت در مسیر لجبازی قرار گیرد و نه‌تنها در حل مسایل کمک نکند در مسیر اصلاح نیز قرار نگیرد و چالش‌ها گسترده‌تر شود.

پژمانفر ادامه داد: مجلس در صورت مشاهده این رفتار و اصرار در مسیر اشتباه قطعا از ابزارهای قوی‌تر برای اصلاح رفتار دولت و شخص رئیس جمهور استفاده کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به‌تورم بالا و فشاری که بر آحاد مردم آماده است، فضای سیاسی درست کردن، فرافکنی‌ها و مسائل را به‌تجمعات خیابانی تقلیل دادند، هیچ کدام پاسخ صحیح نیست و در حالی که پاسخ صحیح، عمل و مسائل کارشناسی می‌خواهد.