شناسه خبر: ۴۳۱۸
بازدید: ۶۰۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۵

حوزه های علمیه از ظرفیت های بالای فکری، فرهنگی و … برخوردار هستند که باید از انها استفاده کرد

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمان فر، در چهارمین اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران کشور، در هتل ولایت مشهد گفت: حوزه های علمیه باید با ورود به بحث های نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … تولید محتواهای مناسب داشته باشند و در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات جریانات تکفیری در جوامع اسلامی، افزود: اگر گرایش به دین و اسلام خواهی در دنیا وجود نداشت، مساله اسلام هراسی معنا پیدا نمی کرد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: حوزه های علمیه از ظرفیت های بالای فکری، فرهنگی و … برخوردار هستند که با این ظرفیت های عظیم می توانند در هر شهر و منطقه ای موثر حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر به نقش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه اصل مسئله نرم افزار و تربیت نیروی انسانی در اختیار بانوان است، وجود حوزه های علمیه خواهران و تربیت نیروهای توانمند در میان این قشر جامعه امری ضروری و مفید است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای همه سطوح تحصیلی حوزوی خواهران برنامه ریزی شود، بیان کرد: فارغ التحصیلان حوزه های علمیه ظرفیت های عظیمی هستند که باید در فضای گفتمانی و جریان سازی قرار گیرند.

وی به مسائل اجتماعی و مشکلات جامعه از جمله، حجاب، اعتیاد، طلاق و … اشاره و اظهار کرد: دشمن با تمام جدیت برای براندازی این حکومت ایستاده است و حوزه های علمیه قویترین نهادی هستند که می توانند نقشه های دشمن را خراب کنند و فضای کشور را تغییر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر بیان کرد: نگرانی امروز در عرصه فرهنگ را با ظرفیت عظیم حوزه های علمیه می توان پاسخ داد./

انتهای پیام