شناسه خبر: ۵۴۸۴
بازدید: ۷۰۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

حجت الاسلام پژمانفر: رسالت پشتیبانی ایدئولوژیک نظام و انقلاب بر دوش حوزه های علمیه است

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر، در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان، با بیان این که امروز مسئولیت پشتیبانی ایدئولوژیک نظام اسلامی بر عهده حوزه های علمیه قرار دارد، گفت: حوزه های علمیه به عنوان پشتیبان واقعی جریان فکری انقلابی هستند و آنان جامعه را هدایت و راهبری می کنند.

وی با بیان این که اگر حوزه های علمیه نتوانند این ماموریت خود را به درستی دنبال کنند، جریان فکری و انقلابی نیز به انحراف می رود، تصریح کرد: شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی بدون برخورداری از پشتوانه مستحکم، امکان پذیر نبود و در همواره تاریخ حوزه های علمیه پشتوانه و تکیه گاه قاطع و همیشگی انقلاب بوده و هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجاهدان حوزه های علمیه به عنوان پشتوانه های نظام و انقلاب همواره در طول تاریخ نقش آفرین بودند و در صحنه های فراوان تاریخی خوش درخشیدند، خاطر نشان کرد: بدین ترتیب، استمرار جریان انقلاب در گرو تداوم حمایت همه جانبه حوزه های علمیه از این جریان است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر ادامه داد: حوزه های علمیه به عنوان پیشتاز در جریان انقلاب اسلامی باید زمینه گفتمانی شدن این انقلاب را فراهم کنند تا جریان فکری انقلابی بتواند در برابر دسیسه های دشمنان قد علم کند.

وی با بیان این که آنچه در حوزه های علمیه شکل می گیرد جریان فکری و ایدئولوژیک است و این نهاد کهن انقلابی، به عنوان مصدر و منشا پشتیبانی و حمایت اعتقادی جامعه اسلامی هستند، ابراز کرد: ظهور و بروز این حمایت اعتقادی، در پاسخ به شبهاتی دیده می شود که صدها شبکه اجتماعی معاند در نقض دین مبین اسلام طرح می کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که انتظار از یک طلبه امروز با پیش از انقلاب تفاوت دارد، بیان کرد: اگر پیش از انقلاب انتظار از حوزه بیان احکام آنهم محدود و در چارچوب تعیین شده بود، امروز این انتظارات وسیع شده و هدایت همه جریان های فکری برای برون رفت از بن بست های پیش رو بر عهده حوزه های علمیه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این که در مسیر هدایت جریان های فکری نظام، طلابی جریان ساز هستند که از قوت و توان علمی برخوردار باشند و مجاهدت علمی کنند، ابراز کرد: بنابراین هر یک از طلاب باید با جدیت، عمیق و تولید محور درس بخوانند تا با تکیه بر کتاب، سنت و منابع دینی بتوانند پاسخگویِ به هجمه های وسیع اعتقادی دشمنان باشند./

انتهای پیام