شناسه خبر: ۷۹۴۶
بازدید: ۴۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۱

حجت الاسلام پژمان‌فر مطرح کرد؛

انتقاد از عدم برنامه دولت برای ذخیره‌سازی گاز

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به اینکه گاز برخی از شهرهای اطراف شهر مشهد در حالی قطع شده که برودت هوا شرایط را برای مردم بسیار سخت کرده است، گفت: متاسفانه دولت هیچ برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی گاز ندارد.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر با اشاره به ناترازی گاز در کشور و کمبود گاز در حوزه انتخابیه خود، گفت: امروز زندگی مردم به مسئله انرژی به‌ویژه گاز گره خورده و ادامه زندگی آن‌ها منوط به تامین گاز است این در حالی است که رشد جمعیت احتیاج ما را به این انرژی روز به روز دو چندان کرده لذا این مسئله توسعه تولید گاز در کشور را می‌طلبد اما متاسفانه تولید گاز مانند گذشته در کشور توسعه پیدا نمی‌کند بنابراین ادامه شرایط فعلی ما را با بحران گاز رو به رو خواهد کرد.

نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قبل اراده‌ای برای توسعه صنعت گاز نداشته و دولت سیزدهم نیز هنوز به این مهم آنطور که باید ورود نکرده است، افزود: امروز فعالیت در حوزه توسعه صنعت گاز به اقدامات پرشتاب‌تری نیاز دارد تا بتوان عقب‌ماندگی در این حوزه را جبران کنیم.

وی مطرح کرد: اگرچه قطعی گاز در کشور طی روزهای اخیر ضرر و زیان بسیاری را متوجه کشور کرد اما این مسئله هشداری برای دولت بود چراکه بسیاری از مراکز صنعتی و تجاری به دلیل نبود گاز تعطیل شدند و این موضوع آسیب‌های اقتصادی بسیاری برای کشور به دنبال دارد.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر اظهار کرد: همچنین باید آسیب‌های زیست محیطی این مسئله را به‌دلیل جایگزینی سوخت مازوت پذیرفت لذا دولت باید از همین اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده و زمینه‌های ذخیره‌سازی را فراهم کند هرچند دولت تاکنون هیچ برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی گاز نداشته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاز برخی از شهرهای اطراف شهر مشهد در حالی قطع شده که برودت هوا شرایط را برای مردم بسیار سخت کرده است، مطرح کرد: امیدواریم به‌دنبال صرفه‌جویی مردم و اقدامات به موقع دولت در شرایط بحرانی مردم به سلامت این روزهای سخت را پشت سر بگذارند./