شناسه خبر: ۱۶۴۸
بازدید: ۴۵۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

جوانان مورد غفلت قرار گرفتند/ ادغام امور ورزش با جوانان اشتباه بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته جوان از مورد غفلت قرار گرفتن این قشر از جامعه و کم و کاستی‌های بخش مدیریتی و سیاست‌گذاری در این حوزه اظهار نارضایتی کرد.

نصراله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خانه ملت اظهار داشت: امور جوانان مدتهاست که مورد غفلت قرار گرفته و به دلیل ادغام امور جوانان با حوزه ورزش، بسیاری از کم و کاستی‌های موجود و برنامه های جوانان نامحسوس شد. هر چند پیش از شکل گیری وزارت ورزش و جوانان، سازمان ملی جوانان،نقش مهمی در امور این قشر داشت، اما این سازمان هم با ادغام در وزارت ورزش از حیطه مدیریت و سیاست گذاری جوانان خارج شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت ورزش و جوانان به دلیل روان بودن موضوع ورزش و جذابیت این حوزه، تمام تمرکز دستگاه اجرایی خود را به امور ورزش معطوف کرد و تمام مسایلی مثل شغل، ازدواج، مسکن و تحصیل که می توانست شرایط جوانان را بهبود بخشد، مغفول واقع شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با این وجود نمی توان به وزارت ورزش و جوانان نمره قبولی در خصوص جوانان داد و واقعا شرایط موجود به هیچوجه قابل قبول و امیدوارکننده نیست.
پژمان‌فر با جداسازی امور جوانان از ورزش و بطور کلی تفکیک این وزارتخانه مخالفت کرد و گفت: درست است که پیش از این با وجود سازمان ملی جوانان شاهد اقدامات قابل قبولی بودیم و ادغام این حوزه با ورزش و شکل گیری وزارت ورزش و جوانان، چندان موفق نبود، ولی جداسازی این دو حوزه دراین مقطع زمانی نیز به صلاح هیچکدام از موضوعات نیست.
وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که با این شرایط، تکلیف مشکلات جوانان و وزارت متبوع آنها چه می‌شود، گفت: بهترین اقدام این است که به جای جداسازی به تغییر ساختار بیاندیشیم. وزارت ورزش و جوانان باید یک پروژه کارشناسی و برنامه ریزی شده ای را آغاز و پیگیری کند. البته اگر این وزارتخانه قصد تکرار رویه کنونی را داشته باشد، نباید توقع کرد که اقدامات آنها از سوی ما قابل دفاع باشد. ضمن اینکه جداسازی عجولانه این دو حوزه از وزارت ورزش و جوانان مطمئنا آسیب‌های دیگری را هم در پی خواهد داشت و اشکالات ساختاری و مدیریتی فراوانی بوجود می آورد.