شناسه خبر: ۹۳۹
بازدید: ۱۲۷۰
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

دولت در بحث حمل و نقل عمومی مشهد وظیفه قانونی خود را انجام داد

20695_orig

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بحث حمل و نقل عمومی و کمک به شهرداری مشهد تنها وظیفه قانونی خود را انجام داد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با هزینه حمل و نقل عمومی در شهر اظهار داشت: اگر بخواهیم قیمت تمام شده حمل و نقل از مردم گرفته شود قیمت بسیار بالایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بحث قیمت بلیت باید به چند موضوع توجه ویژه داشته باشیم، افزود: نخست باید ناوگان موجود بتواند خدمات را ارائه کند و هزینه جاری خود را پاسخ دهد و نکته دوم اینکه ناوگان نوسازی و پشتیبانی شود؛ در مجموعه شرکت اتوبوسرانی در مشهد افزایش قیمت نداشتیم اما با توجه به آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش حامل‌های انرژی و مسائل دیگر هزینه شرکت اتوبوسرانی افزایش یافت.

پژمانفر گفت: من چند جلسه با بخش خصوص و سازمان اتوبوسرانی برگزار کردم و در ارتباط با این موضوع در جلسه مشترکی با شهردار و شورای شهر و فرماندار مشهد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مشکل حمل و نقل عمومی مشهد را برطرف کنیم اما متاسفانه در ارتباط با این موضوع مسئولانی که بر اساس قانون موظف هستند هیچ عکس‌العملی نداشتند و امروز در نیمه مرداد هستیم و هنوز دولت یارانه خود را پرداخت نکرده است و بخش‌های مختلف که به مردم ارائه می‌کنند با وعده‌های متزلزل مواجهه هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث حمل و نقل عمومی در مشهد با وضعیت نامناسب مواجهه بودیم، گفت: اگر این وضعیت نابسامان ادامه می‌یافت امروز با مشکلات جدی رو به رو بودیم.

پژمانفر تصریح کرد: در اینجا بحث بر سر این بود که یک نگاه عوام پسند داشته باشیم و از سرمایه‌های مشهد استفاده شود و به فردا نگاهی نداشته باشیم و یا اینکه به موضوع واقع بینانه نگاه کنیم و شهرداری مشهد به تعهدات خود در بحث حمل و نقل عمومی عمل کرد اما دولت نتوانست وعده خودش را از سهم خود روشن کند و آخرین راه برای تصمیم‌گیری این بود که به جزو یارانه‌ای که شهرداری می‌دهد، بخشی از سهم دولت از مردم گرفته شود و امروز دولت باید به شهرداری کمک کند و این حداقل کمک به شهرداری بر اساس تعهدات قانونی است.

پژمانفر ادامه داد: شورای شهر نیز با تصمیمی صحیح به همان مقدار که دولت سهم خود را پرداخته بود نرخ بلیت اتوبوس شهری را کاهش داد و اگر دولت دو برابر هزینه امروز را پرداخت می‌کرد قطعا بلیت اتوبوس نیز ۱۰۰ تومان کاهش می‌یافت و همچنین این افزایش در ماه خرداد نیز به دلیل عدم تعهدات مسئولان در بحث ارائه هزینه به شهرداری مشهد بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از استانداری خراسان رضوی گفت: تاخیر در این کاهش به دلیل این بود که مسئولان دولتی نتوانستند به وظایف خود عمل کنند و من از شورای شهر و مسئولان استانی برای این تعامل تشکر می‌کنم.