شناسه خبر: ۷۰۹۲
بازدید: ۷۶۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد و کلات: با استانی شدن انتخابات کمترین توجه به حوزه انتخابیه کوچک صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه من مخالف استانی شدن انتخابات هستم، گفت: استانی شدن انتخابات در صورتی می‌تواند مناسب باشد که جریان‌های سیاسی و احزاب در کشور ما شکل گرفته باشد.

وی افزود: وقتی در کشور ما جریان‌های سیاسی به صورت احزاب نیستند که اینها را کنار هم جمع کنند، عموما جریان‌هایی که شکل می‌گیرد و اینها را کنار هم قرار می‌دهد، جریان‌های قدرت و ثروت خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارتباط عمیقی که امروز نماینده شهرستان‌ها با اجزای حوزه انتخابی خود دارند با استانی شدن انتخابات به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کاهش پیدا می‌کند و رابطه بین وکیل و موکل تحت تأثیر اکثریتی است که در مراکز استان‌ها هستند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: بیشترین حضور و بیشترین پیگیری مطالبات در استانی شدن انتخابات در رابطه با کسانی است که در مرکز استان‌ها هستند و در این شیوه، کمترین توجه به شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابی کوچک‌تر صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ممکن است در بسیاری از کشورها این شیوه راهکار خوبی باشد،‌اما با شرایط امروز کشور ما، این راهکار موفقیت‌آمیزی نخواهد بود و به نفع مردم نیز نیست.