شناسه خبر: ۷۰۰۲
بازدید: ۱۱۲۱
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

جلسه حجت الاسلام پژمان‌فر با وزیر نیرو به منظور بررسی مشکلات حوزه آب استان

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو وعده برگزاری جلساتی در بازه های دو ماهه برای پیگیری وضع آب شرب مشهد با حضور مسئولان وزارتی و استانی مربوط و نمایندگان استان را داد.

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمان‌فر با اشاره به جلسه با وزیر نیرو، افزود: قرار است اولین جلسه از این دست، نیمه دوم دی ماه برگزار شود. وی با اشاره به کاهش قابل توجه برداشت از سد دوستی و کاهش مخزن آن، گفت: احتمال دارد سال آینده منبع تامین آبی به عنوان سد دوستی نداشته باشیم و وقتی موضوع این سد را مطرح کردیم، وزیر نیرو با اذعان به این که افق روشنی در خصوص این سد وجود ندارد، گفت: تلاش خودمان را به کار خواهیم بست اما معلوم نیست نسبت به امروز شرایط بهتری را در آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزیر تصریح داشت که وضعیت تامین آب شرب مشهد، بحرانی ترین شرایط در کشور است و در این خصوص اولویت وزارت نیرو، مشهد و خراسان رضوی خواهد بود و از همه ظرفیت وزارتخانه برای این موضوع استفاده خواهد شد.

وی درباره وضع روان آب های محدوده کلات نیز گفت: با توجه به خروج منابع آبی از محدوده شهرستان کلات به سمت کشور ترکمنستان، قرار شد تا یک ماه آینده برنامه و طرح مطالعاتی در خصوص ذخایر آبی و آب های سطحی محدوده کلات اجرا و گزارش جامعی برای تصمیم گیری در این خصوص جمع آوری شود.