شناسه خبر: ۶۹۲۱
بازدید: ۴۹۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

رئیس فراکسیون قرآن و عترت: شایسته نیست کسی در کشور قدرت روخوانی و روانخوانی قرآن را نداشته باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر امروز ۲۶آبان ماه در افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، عنوان کرد: اگرچه که هدایت قرآن شامل حال همه انسان‌ها خواهد بود، اما اگر بخواهیم در مسیری که خداوند خواسته، قرار بگیریم باید از این کتاب بهره‌برداری کرد و کسانی‌که اهل ایمان و تقوا هستند، از این زلال الهی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: اگر بخواهیم از این کتاب بهره‌ ببریم باید زمینه‌های ایمان و تقوا را در خود تقویت کنیم اما در محیطی که سالم نباشد، باران هم که ببارد عطر خوشی نخواهد داشت لذا باید این نکته را نیز در نظر داشت.

رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دالان ارتباط با قرآن، قرائت و مفاهیم وابعاد فراتری است و همه‌ی ما باید تلاش کنیم که توقفی در این دالان نداشته باشیم؛ شاید اگر ما در جامعه نتوانسته‌ایم انس با قرآن برای نسل جوان فراهم کنیم فکر کردند که قرآن در همان در بُعد اول خلاصه می‌شود لذا ما باید ابعاد عمیق قرآن را برای همه فراهم کنیم.
پژمانفر تاکید کرد: ما در مجلس برنامه‌ریزی کردیم که از همه استان ها یک نماینده قرآنی انتخاب شود تا در تمام فعالیت‌های قرآنی آن استان شرکت می‌کنند از وزیر کشور تقاضا شد که مکاتباتی انجام دهند که این برنامه‌ها را با همه تشکل‌ها داشته باشند.

وی عنوان کرد: فرزندانمان ۱۲ سال در آموزش وپرورش تحصیل می‌کنند و زمانی هم برای آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن برای آنان درنظر گرفته می‌شود، ولی هنوز درصدی از دانش‌آموزان ما روخوانی و روانخوانی را بلد نیستند که این ایرادی است که به سیتم آموزشی کشور وارد می‌شود.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به دنبال همین موضوع طی گفت‌وگو با وزیر آموزش وپرورش امسال، سال نهضت قرآنی در آموزش و پروش اعلام شد و امیدواریم از این پس فارغ التحصیلی از مدارسمان نداشته باشیم که به مهارت روخوانی و روانی قرآن مسلط نباشد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: همچنین با وزیر کار نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفته که روخوانی و روانخوانی قرآن در همه تشکل‌های کارگری ما تقویت شود.

وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته نیست که فردی قدرت روخوانی و روانخوانی قرآن نداشته باشد؛ برای وارد شدن به این مهارت باید از دالان قرائت و مفاهیم قرآن بگذریم و این عمل را به عنوان یک جریان فراگیر پیگیری می‌کنیم.