شناسه خبر: ۶۸۷۸
بازدید: ۴۱۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

حجت الاسلام پژمان فر: سابقه مجاهدت درخشان دکتر حسن عباسی بر کسی پوشیده نیست

حجت الاسلام نصراله پژمان فر، نماینده مردم شریف مشهد و کلات در واکنش به محکومیت دکتر حسن عباسی، بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : أحَبُّ الجِهادِ إلَى اللّه ِ عَزَّ و جلَّ کَلِمَهُ حَقٍّ تُقالُ لإِمامٍ جائرٍ .پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :محبوبترین جهاد نزد خداوند عزّ و جلّ، سخن حقى است که به پیشواى ستمگر گفته شود. کنز العمّال : ۵۵۱۰.

متاسفانه مطلع شدم استاد حسن عباسی که از دانشمندان دلسوز و عالمان انقلابی کشور هستند در نتیجه پیگیری و شکایات مستمر و سازماندهی شده مقامات دولتی حکم محکومیت دریافت کردند. البته این تاسف نه از باب برخورد صاحب منصبان دولت دهم و یازدهم است، چرا که وقتی شخص اول دولت انواع توهین و تهمت و بی ادبی را در تریبون عمومی نصیب منتقدان می نمایند از وزرا و سایر مسئولین این دولت محترم برخوردی جز این انتظار نمی رود. اینکه یک چهره برجسته و متفکر شناخته شده را قدم به قدم در همه سخنرانیها تعقیب و از لابلای صحبتهای ایشان به دنبال پرونده سازی و تهمت پراکنی باشند براستی که در مقابسه با شعارهای انتخاباتی ایشان قابل تامل است.

اما انچه باعث تاسف بنده شده برخورد قوه محترم قضائیه با این گونه تحرکات است. قانونگزار به خوبی دست مقام قضائی را باز گذاشته تا در مواجهه با شخصیتهایی نظیر دکتر حسن عباسی که نه از روی انگیزه مجرمانه، که از روی دلسوزی و تعهد مثال زدنی در مقابل مسائل واکنش نشان می دهند با سعه صدر برخورد کرده و از ظرفیتهای قانونی و حقوقی جهت حفظ مصلحت انقلاب و نظم عمومی استفاده کنند. بدون شک رویه ای که منجر به برخورد حذفی با دلسوزان و منتقدان شناخته شده شود نه در مبانی تفکر انقلاب و در اسناد بالادستی مورد نظر نبوده است. انتظار می رود شخصیت ریاست محترم قوه قضائیه که خودشان هم از بزرگان نواندیش و منتقدان دانشمند و متفکر هستند با تمییز بین انگیزه مجرمانه و نقد متعهدانه این رویه را اصلاح نمایند.

در پایان باید گفت که سابقه مجاهدت درخشان دکتر حسن عباسی در مبارزه بی امان با تفکرهای لیبرال و غربگرا بر دلسوزان اسلام و انقلاب پوشیده نیست و ان شا الله در این ازمون الهی نیز با اخلاص و روحیه جهادی نقشه طراحی شده از سوی مدعیان آزادی برای فشردن گلوی منتقدان را به خوبی افشا خواهند کرد.

و سعلم الذین ظلمو ای منقلب ینفلبون