شناسه خبر: ۶۷۳۲
بازدید: ۵۰۱
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد و کلات: عدم حمایت از هیات های مذهبی نمره منفی دیگر در کارنامه شورای شهر

نصراله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ی فرهنگی شهرداری باید معطوف به عزاداری حسینی هم شود، گفت: نیازهای فرهنگی و دینی مردم از جمله موضوعاتی است که مسوولان موظف به توجه و بستر سازی آن هستند. در شهر بزرگی همانند تهران یا در سایر کلانشهرها شهرداری ها در کنار انجام فعالیت های عمرانی موظف به انجام فعالیت های فرهنگی هستند, از این جهت است که در بودجه های شهری پیش بینی هایی برای فعالیت های فرهنگی صورت داده می شود چرا که نیاز جامعه دینی به شمار می رود.

پژمانفر با بیان اینکه تکایا در چنین زمان هایی است که بسترهای لازم برای پاسخگویی به نیازهای دینی مردم را فراهم می کنند اظهار داشت: هر ساله شهرداری تهران در کنار سایر نهادها وموسسات مربوطه اعتباراتی به موضوع عزاداری حسینی (ع) اختصاص داده و با فراهم کردن حداقل امکاناتی برای مهمترین پایگاه های دینی و فرهنگی از جمله مساجد، حسینیه ها و تکایا خدماتی به آنها ارائه می دهد, هر چند که مراکز دینی و فرهنگی یاد شده با حمایت های مردمی خدمات بسیار بالایی را با کمترین هزینه به مردم و عاشقان حسینی ارائه داده اند. بی شک مساجد و تکایا در چنین زمان هایی می توانند با بزرگترین هجمه های فکری و فرهنگی که از سوی دشمنان به جامعه تحمیل می شود موثر باشند وبا ایجاد فضا برای پاسخگویی و طرح بسیاری از مسائلی که از لحاظ اعتقادی و فرهنگی مورد نیاز مردم است بسترهای دینی مورد نظر جامعه را فراهم می کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید براینکه شورای شهر در حال تغییر مسیر فرهنگی شهر است عنوان نمود: متاسفانه شاهد اعمال سیلقه هایی دربرخورد با موضوعات فرهنگی ودینی هستیم که به واسطه برخی از این حرکت ها، تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها افرادی که اختیار و پولی دارند درصدد آن هستند تا مسیر حمایت های فرهنگی شهر را تغییر دهند, افرادی که اساسا تخصصی در حوزه مسائل فرهنگی ندارند به صرف اینکه نماینده شورای شهر هستند درباره این مسائل اظهار نظرمی کنند و متاسفانه آسیب های فراوانی به موضوعات فرهنگی وارد می کنند.

وی گفت: موضوع عدم حمایت از عزاداری های محرم از جمله مسائل مهمی است که می رود تا از طریق اعضای شورای پنجم بر فعالیتهای فرهنگی محرم تاثیر منفی بگذارد.عدم حمایت مالی از فعالیتهای دینی و مذهبی و هیات حسینی کاملاغیر کارشناسی است و نتیجه این سیاست تحت الشعاع قرار گرفتن فضای مذهبی جامعه است هر چند که مردم ولایتمدار ما و عاشقان اهل بیت علیهم السلام همواره با جان ودل در برگزاری عزاداری حسینی حاضر می شوند.

پژمانفر با تاکید براین موضوع که شهرداری در برابر بی توجهی به موضوعات فرهنگی و دینی محرم مسوول است خاطر نشان شد: موضوع حمایت مسوولان و حکام جامعه اسلامی از شعائر الهی و برنامه های دینی بارها و بارها توسط بزرگان دین به ما تذکر داده شده است بنابراین اگر شهرداری دراین موضوع غفلت و کوتاهی کند مسلما مسوول خواهد بود.عدم حمایت از هیات مذهبی برای شهرداری تهران نمره منفی دیگری به کارنامه ی این شورا می افزاید. آنچه که تا کنون از شورا و شهرداری انجام شده نه تنها منجر به افزایش رضایت مردم نشده بلکه نارضایتی مردم را دامن زده است از این رو این موضوع هم قطعا منجر به نارضایتی شدید مردم خواهد شد.

وی با توصیه به برخورد عاقلانه با موضوعات فرهنگی از اعضای شورای شهر خواست به مسائل دینی نیز به اندازه برگزاری کنسرت ها اهمیت دهند وی دراین باره تاکید کرد: مردم وهمه دوستداران اهل بیت علیهم السلام از اعضای شورای شهر و شهرداری انتظار دارند که با مسائل عاقلانه برخورد کنند و حداقل به اندازه حمایتی که ازبرنامه های موسیقی و کنسرت های خیابانی به عمل می آورند نسبت به حمایت از مسائل فرهنگی ودینی نیز چنین حساسیت ها و رویکردی داشته باشند.