شناسه خبر: ۶۶۹۶
بازدید: ۴۹۷
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

نماینده مشهد: اراده سران سه قوه بر استفاده از نیروهای جوان در کشور

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین کشور یعنی سه قوا اراده کردند بر اینکه از نیروی جوان استفاده کنند که این امر نشاط زیادی را در جامعه ما ایجاد می‌کند.

نصراله پژمانفر در خصوص بازنشستگی ۱۵ استاندار، اظهار کرد: ما در ارتباط با این قانون فرصتی را در کشور فراهم کردیم که بتوانیم از ظرفیت نیروهای تازه نفس، جوان و پرابتکار در کشور استفاده کنیم.

وی افزود: همیشه نگرانی وجود داشته که اگر ما کار را به نیروهایی که هنوز تجربه کاری فراوانی ندارند بسپاریم، آیا خوب است یا نه، همچنین نگرانی‌هایی در ارتباط با این موضوع وجود داشته است. پاسخ این قضایا را ما بعد از زمان بسیار کوتاهی که این جوانان مشغول به کار شدند، پیدا کردیم و این بود که این موضوع نه تنها برای کشور خللی ایجاد نکرده بلکه توانسته کشور را با نشاط جلو ببرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مدیریت یک بحث کاملا روحیه‌ای و کار عملیاتی است، عنوان کرد: در کشور ما فراوان هستند افرادی که مشغول به کار شدند و براساس جرات، جسارت، وقت‌گذاری و نشاطی که در این مسائل داشتند، توانستند بسیاری از مسائل کشور را حل و فصل کنند.

پژمانفر ادامه داد: در این موضوع ما شرایط خوبی را می‌توانیم در آینده تجربه کنیم و نیروهای جدید می‌توانند برای حل مسائل کشور پا به عرصه میدان بگذارند اما در برخی مواقع نیاز است که از ظرفیت‎های افرادی که تجربه‌های خوبی در کشور دارند، در ارتباط با مسائل مجلس یا وزارت‌خانه و مواردی که در قانون استثنا شده، استفاده شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است گاهی یک موضوع از لحاظ عددی و رقمی زیاد نباشد اما نشان‌دهنده نگاه جدید به کشور است، این قانون امکان دارد که بتواند در کشور تنها ۱۲۰۰ یا ۲۰۰۰ نفر یا کمتر و بیشتر را جابه‌جا کند، این در مقابل چند میلیون فردی بوده که در کشور ما مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار هستند.

وی اضافه کرد: جابه‌جایی ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ نفر شاید عدد بزرگی نباشد اما نشان‌دهنده این است که مسئولین کشور یعنی سه قوا اراده کردند بر اینکه از نیروی جوان استفاده کنند. این امر نشاط زیادی را در جامعه ما ایجاد می‌کند. بازتاب این مصوبه مجلس در بین مردم این است که مردم به شدت از این موضع رضایت‌مند بوده و خوشحال هستند که چنین اتفاقی در کشور می‌افتد. این امر نتیجه کار کارشناسی و منطقی مجلس بوده که در دستور کار خود قرار داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فردی که بیش از ۳۰ سال سابقه کار دارد، نمی‌تواند وقت‌گذاری و تلاش یک نیروی جوان با ۱۰ یا ۱۵ سال خدمت را داشته باشد. امروز باید به این تصمیم اعتماد کرد و مطمئن بود که نه تنها اشکالی در کشور ما به وجود نخواهد آورد بلکه موفق‌تر خواهد بود. اگر نیروهای جوان پا به عرصه بگذارند، بر اساس دلسوزی‌هایی که دارند حتما در تصمیمات خود از نیروهای باتجربه استفاده می‌کنند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: معنای استفاده از نیروهای جوان این نیست که ما یک مسئولیت استانداری را به نیرویی که تازه مدرک لیسانس گرفته واگذار کنیم بلکه به معنای این است که از نیروهایی که هنوز سابقه خدمتشان تمام نشده، توانمند هستند، ۱۵ یا ۲۰ سال تجربه داشته و تجربه و نشاط جوانی دارند، استفاده شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصلحت جامعه باید در همه مسائلی که مدنظر مدیران، وزرا و رئیس جمهور است، مقدم شود، تصریح کرد: دولت باید توانمند بوده و دانش و تجربه لازم را در ارتباط با این موضع داشته باشد تا بتواند این کار را به نحو احسن انجام دهد.

وی تاکید کرد: ما افراد زیادی در کشور داریم که می‌توانند استانداران موفقی باشند، اگر در انتصاب استانداران جدید دقت کافی شده و از نیروهای واجد شرایط استفاده شود، این عملیات موفق آینده آن‌ها، نشان خواهد داد که این حرکت به نفع کشور بوده است، طبیعتا اگر ما بخواهیم از نیروهای ناتوان استفاده کنیم، این موضوع را به کشور تداعی خواهد کرد که ما در انتخاب این مدیران درست اقدام نکردیم و این موضوع نامناسبی است.