شناسه خبر: ۶۶۵۹
بازدید: ۴۳۹
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

نماینده مشهد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان همه مجموعه‌ها را شامل می‌شود

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون که مراحل نهایی تصویب در شورای نگهبان را می‌گذراند شامل همه مجموعه‌ها می‌شود و تنها استثنائاتش به روسای قوا، نمایندگان مجلس و جانبازان بالای ۵۰ درصد، برمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همتی برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان وجود دارد، ‌تأکید کرد: قانون است و قوانین را باید همیت به خرج بدهیم تا اجرا شوند. چرا که قانون زمانی لایحه‌اش طرح می‌شود که ضرورت پیدا می‌کند. هیچ شائبه‌ای ندارد و اینکه شما می‌گویید سازمان صداوسیما و یا هر نهاد دیگر باید درصدد اجرای این قانون برآیند؛ این پاسخ شفاف و صریح است که تمامی مجموعه‌ها بایستی از این قانون تبعیت کنند. البته همه‌چیز به زمانی موکول می‌شود که شورای نگهبان اعلامیه رسمی اجرای این قانون تصویب شده در مجلس را ابلاغ کند.

پژمان‌فر با بیان اینکه استقرار بازنشستگان بعد از تصویب در شورای نگهبان، خلاف قانون است، تأکید کرد: دلبخواهی نیست که کسی بخواهد قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا و کسانی اجرا نکنند. کسی که بازنشسته است و در استثنائات قانونی که لحاظ شده قرار ندارد استقرارش در هر نهاد و سازمانی خلاف شرع و قانون است. عواقب به کارگیری چنین نیروهایی در مجموعه‌های اجرایی کشور قطعاً به مدیران ارشد، وزرا و مسئولین مربوطه برمی‌گردد. خوشبختانه وزارت کشور و بسیاری از دستگاه‌های دیگر حمایت خودشان را از اجرای این قانون اعلام‌ کرده‌اند. ما غیر از همراهی با قانون و عملکرد در ذیل قانون از کسی انتظاری نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان پیرامون انتصابات اصولی و غیراصولی که برخی از سازمان‌ها خاصه صداوسیما انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس وظیفه قانون‌گذاری داریم و دخالت در دستگاه‌های اجرایی را مجاز نمی‌دانیم. ولی اعتماد کردن و باور جوانان برای مدیریت کشور یک تصمیم درستی است که برخی‌ها زودتر از این لایحه گرفته‌اند و برخی هم این روزها پیش قراول این مسیرند. اما اینکه بخواهیم نهاد یا سازمانی را ملزم کنیم که چه افرادی را منصوب کنند و یا از چه افرادی استفاده نکنند این نه قانونی و نه اصولی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که قانون منع به کارگیری بازنشستگان با توجه به اولتیماتوم به شهردار تهران و برخی از مدیران دیگر، شامل مدیران ارشد هم می‌شود، خاطرنشان کرد: شامل حال همه بازنشستگان حاضر در نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شود به غیر از استثنائاتی همچون سران سه قوه،‌ نمایندگان مجلس و جانبازان بالای ۵۰ درصد، از روز اعلام اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، دیگر لازم‌الاجراست.