شناسه خبر: ۶۶۴۷
بازدید: ۳۶۰
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۷

نماینده مشهد و کلات: در حوزه مدیریت شهری باید به جوانان اعتماد کرد

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای جوان سازی سیستم مدیریتی کشور گفت: موضوع استفاده از نیروهای جوان در امور اجرایی کشور موضوعی منطقی و قابل دفاع است که این مسیر در تمام دنیا به صورت روالی عادی و مورد تایید و قبول جامعه و همه ارگان های حکومتی دنبال می شود. اینکه جوانان در امور مهم کشور شرکت داده شوند و حضور آنها در مراکز مهم تصمیم ساز و تصمیم گیر در کنار مدیران بازنشسته ای که کوله باری از تجربه دارند موضوعی کار شده در تمام دنیاست در حالی که متاسفانه استفاده مکرر از بازنشستگان در مصادر مهم کشور و عدم توجه به جوانان به امری عادی در ایران تبدیل شده است.

وی بستن قرارداد با حقوق و مزایای بالاتر را با بازنشستگان فاجعه آور عنوان کرده دراین باره گفت: اینکه بعد از سی سال همچنان مدیران سابق به کار گرفته می‌شوند و موضوع بازنشستگی مدیران چندان جدی گرفته نمی‌شود به روالی عادی درایران تبدیل شده است. بستن قرار داد با مدیران بازنشسته با حقوق و مزایای بالاتر فاجعه‌ای درمدیریت کشور و در رشد و شکوفایی عرصه‌های مختلف مدیریتی است که متاسفانه چندان توجهی بدان نمی‌شود.
پژمانفر ماحصل اعتماد به جوانان را اینگونه توضیح داد: تداوم رویه غلط و بی پایه و اساسی که تا کنون رواج داشته منجر به بی اعتمادی نسل جوان به بدنه مدیریتی کشور می‌شود. جوانان ایرانی ثابت کرده‌اند بزرگترین مسائل کشور را به بهترین شکل ممکن حل و به سرانجام رسانده‌اند از این رو اعتماد به جوانان وبه کارگیری آنها درامور مختلف سرآغاز ایجاد رشد و شکوفایی کشور خواهد بود.
وی اظهار داشت: بی تردید مصوبه اخیر مجلس در عدم به کارگیری بازنشستگان پیامی بود که از آحاد مردم به نمایندگان رسید و یقینا این پیام در قالب این مصوبه به تمامی مسوولین داده شده که باید از نیروی های خوش فکر جوان استفاده کرد. باید از ظرفیت جوانانی بهره مند شد که با توسل به راهکارهای جدید می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران پیر برای شهر تهران راهکاری ندارند اظهار داشت: امروز بسیاری از مسائل شهر تهران همچنان خوابیده, روی زمین مانده و حل نشده است چرا که مدیران بازنشسته و پیر هرآنچه داشته اند در طبق اخلاق گذاشته و دیگر چیزی غیر از این برای عرضه به شهروندان تهرانی ندارند لذا هر چند تجربه و دانش آنها قابل احترام است اما با اتکا به دانش های قدیمی نمیت وان منتظر فرصت سازی و شکوفایی شهر تهران بود.
وی خاطر نشان شد: بنده معتقدم در حوزه مدیریت شهری باید به جوانان اعتماد کرد و به آنها فرصت داد تا مسائل شهر بخصوص کلانشهری مثل تهران را حل کنند و با چاره اندیشی های تفکر جوان خود پایتخت جمهوری اسلامی را شکوفا تر از قبل به جهان عرضه کنند و در اختیار شهروندان قرار دهند.
پژمانفر در پایان با اظهار امیدواری برای ورود جوانان به مدیریت شهر تهران گفت: نه تنها نیروی جوان در بخش های دولتی باید به کار گرفته شود بلکه بخش های خصوصی نیز خارج از این قاعده سود آور نیست و حضور جوانان در بخش خصوصی می تواند منجر به نوآوری های جدید و حل بسیاری از مشکلات و مسائل کشورشود. امید می رود با جدی گرفتن جوانان در همه حوزه ها ودر مدیریت شهری مانع از موج مهاجرت ها وآسیب هایی شویم که تا کنون به شهر وکشور تحمیل شده است. آنچه موجب سرخوردگی و بی اعتمادی نسل جوان به مدیریت جامعه شده بازخورد همان بی اعتمادی است که مدیران مسن به جوانان دارند بنابراین جدی گرفتن جوانان در مدیریت های کلان از جمله مدیریت شهری الزامی و بسیار حیاتی است.