شناسه خبر: ۶۶۱۱
بازدید: ۳۹۹
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۷

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز: راه تشکل‌های قرآنی را در مدارس باز کنیم

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مراسم «نسیم وحی»؛ آیین افتتاحیه مدارس حفظ یک ساله قرآن کریم در خراسان رضوی که با حضور حافظان کلام‌الله وحی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از افراد معتقد بودند برای داشتن زندگی خوب باید به کشورهای مستکبر شرق و غرب وابستگی داشت، اما انقلاب اسلامی مردمی را که در فضای ناامیدی به سر می‌بردند، راهنمایی و قرآن و معارف اهل بیت(ع) را به‌عنوان راه نجات به آن‌ها معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موج اسلام‌خواهی را در جهان گسترش داد، اظهار کرد: موج اسلام‌گرایی در جهان دشمنان و مستکبران را نگران کرده است. آن‌ها از هر راهی تلاش می‌کنند تا اسلام‌هراسی را ترویج دهند، از این رو جنگ نرم را به راه انداخته‌‌اند.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: فیلم‌هایی که هالیوود در دستور کار خود قرار داده است، بسیار نگران‌کننده‌اند. آن‌ها تنها برای مسئله توحید بیش از دو هزار شبهه را قالب‌های مختلف انیمیشن، کلیپ، فیلم سینمایی و… طراحی و اجرا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان سال‌هاست در موضوعات مختلف شبهه ایجاد می‌‌کنند، افزود: ما باید از باورها و آرمان‌هایمان دفاع کنیم و این دفاع تنها با انس و الفت با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) محقق خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور تربیت کنیم»، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه تعداد حافظان کلام‌الله وحی رو به افزایش است، اما هنوز با افقی که برای کشور پیش‌بینی شده است، بسیار فاصله داریم.

وی اظهار کرد: ما در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی آسیب‌شناسی کردیم و متوجه شدیم متأسفانه در جامعه ما هنوز افراد زیادی از دانشجویان، دانش‌آموزان، کارکنان و…. روخوانی صحیح قرآن کریم را آن‌گونه که باید یاد ندارند، از این رو باید با برنامه‌ریزی مدون نهضت روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را در کشور گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: در همین راستا جلساتی با وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم برای آموزش روخوانی قرآن کریم به دانش‌آموزان و دانشجویان داشتیم، همچنین با وزیر کار و رئیس سازمان امور استخدامی کشور نیز برای تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت کارکنان در راستای فراگیری روخوانی قرآن جلساتی را برگزار کرده‌ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید راه تشکل‌های قرآنی را در مدارس باز کنیم، اجرای این کار علاقه‌مندی به قرآن کریم را بیش از پیش فراهم می‌کند.