شناسه خبر: ۶۵۹۸
بازدید: ۴۱۳
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۷

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی: باید فرزندان خود را اقناع کنیم که حجاب برای آن‌ها یک ظرفیت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصراله پژمانفر در آیین اختتامیه اولین جشنواره چادرهای آسمانی، پیرامون مسئله عفاف و حجاب اظهار کرد: زمانی که در مقابل جریان‌هایی از سوی دشمن می‌ایستیم، باید توجه کنیم که دشمن از چه مسیری وارد شده است، چرا که دفاع باید منطبق با تهاجم باشد و تا دشمن را نشناسیم، دفاع ما صحیح نخواهد بود و دشمن‌شناسی بحث مهمی است‌.

وی افزود: امروز دشمن در عرصه عفاف و حجاب رویکردی فرهنگی دارد، بنابراین دفاع ما نیز باید فرهنگی باشد، چرا که اگر چنین رویکرد فرهنگی را نداشته باشیم، دفاع میسر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: دشمن برای گرفتن ارزش‌های ما از نقاشی‌هایی که کودکان ما از آن تاثیر می‌پذیرند، استفاده می‌کند تا رمان‌هایی که خوانده می‌شود و به شدت مسئله حجاب را زیر سوال می‌برد که این موضوع در برخی موارد، درمورد فیلم، سینما و تئاتر نیز مطرح است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی هم کار فرهنگی را بر دوش کشیدند و هم برخورد امنیتی دارند، ضمن این که بر اساس ابزارهایی مثل رمان‌ها یا برخی نقاشی‌ها و کتاب‌ها، رسوباتی در ذهن کودکان ما نشسته که اگر بخواهیم نگرانی‌هایی در مورد مسئله حجاب را حل کنیم، باید به این رسوبات شکل‌گرفته پاسخ دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات خاطرنشان کرد: بنابراین، اگر می‌خواهیم کار زیربنایی انجام دهیم، کودکان ما باید در برابر چنین هجمه‌هایی پاسخ بگیرند، یعنی برای چرایی حجاب اقناع شوند.

وی گفت: اگرچه برخورد امنیتی حائز اهمیت است، اما برخورد اصلی همان رویکرد فرهنگی است و گاهی شاهد هستیم که برخوردهای نادرست فاصله‌ها را بیشتر می‌کند.

پژمان‌فر تصریح کرد: همچنین باید فرزندان خود را اقناع کنیم که حجاب یک ظرفیت برای آن‌هاست و در عین حال، در دین ما هیچ زورگویی موجود نیست. همان‌طور که اخلاقیات، توحید و دیگر مسائل، همگی استدلالاتی دارند، حجاب نیز دارای دلیل است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: همان‌گونه که حضرت آقا می‌فرمایند «محتوا تولید کنید و بسته‌بندی آن هم با ظرفیت مخاطب منطبق باشد»، پس باید چرایی حجاب را به زبان کودک و متناسب با ظرفیت سن بیان کنیم. بنابراین باید به کودک بگوییم اصول و فروع دین ما، همگی دارای منطق است تا او بتواند با توانمندی و جرأت از حجاب دفاع کند.