شناسه خبر: ۶۵۷۱
بازدید: ۲۸۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۷

پژمان‌فر: شورای عالی نظارت بر مطبوعات نسبت به هنجارشکنی مطبوعات ورود کند

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: مطبوعات و رسانه‌ها تاثیرات بسیار مستقیم و غیرمستقیمی بر روی جامعه دارند که موجب الگوسازی می‌شود و گاهی نیز موجب هنجارشکنی‌ها و عادی‌سازی‌هایی در جامعه می‌شوند.

نصراله پژمان‌فر در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز با اشاره به موضوع نظارت بر مطبوعات، بیان کرد: همانطور که مستحضر هستید مطبوعات و رسانه‌ها تاثیرات بسیار مستقیم و غیرمستقیمی بر روی جامعه دارند که موجب الگوسازی می‌شود و گاهی نیز موجب هنجارشکنی‌ها و عادی‌سازی‌هایی در جامعه می‌شوند. علیرغم اینکه چندین بار در رابطه با عکس‌هایی که در روزنامه‌ها به کار برده می‌شود تذکر داده شده است اما متاسفانه این رویه ادامه دارد و توجه چندانی به آن نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یک روزنامه به نام روزنامه سازندگی متاسفانه علیرغم اینکه چندین بار تذکر داده شده است عکس‌های رنگی را در روزنامه قرار می‌دهد که متاسفانه با شئونات اسلامی مطابقتی ندارد. بنده خواهش می‌کنم نسبت به این قضیه شورای عالی نظارت بر مطبوعات ورود پیدا کند و جلوی این هنجارشکنی‌ها را بگیرد.

وی افزود: بنده از دکتر وکیلی که ناظر مجلس در شورای نظارت بر مطبوعات هستند می‌خواهم موضوع را رسیدگی کنند.

پژمان‌فر بیان کرد: در ارتباط با حمایت از کالای ایرانی نیز امروز در مشهدالرضا برای حجاجی که عازم هستند نمایشگاهی تشکیل شده که پیشنهاد می‌کنم در همه شهرستان‌ها تشکیل شود و کالاهای ایرانی را برای حجاج تامین کنند که این افراد در همین جا خرید کنند و وقت خود را در بازارهای عربستان صرف نکنند که سود آن به جیب عرب‌ها می‌رود که در نهایت گلوله‌ای به مردم مظلوم یمن می‌شود.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، بیان کرد: موضوع دومی که به آن اشاره کردید موضوعی منطقی است که در این شرایط بحران ارزی که وجود دارد طبیعی است که هر چقدر ارز ما به خارج نرود بهتر است و پول ایران نیز اگر به آنجا برود تحقیر می‌شود. بنده دیدم که نماینده ولی فقیه در سازمان حج نیز این مطلب را گفته بودند اما در خصوص مطلب اول که شما اشاره کردید مطلب مهمی است. بنده نیز این پدیده را احساس می‌کنم که عکس‌های نامناسب در مطبوعات ما افزایش پیدا کرده است. آقای وکیلی نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات باید این موضوع را دنبال کند و آقای صالحی وزیر ارشاد نیز به عنوان رییس هیات نظارت بر مطبوعات حتما باید این موضوع را دنبال کنند. بنده زمانی که در هیات نظارت بر مطبوعات بودم بر روی این مسائل حساس بودم اما امروز مقداری سهل‌انگاری می‌شود.