شناسه خبر: ۶۵۶۱
بازدید: ۴۲۸
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۲ تیر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تخلفات نسخه‌های جعلی تلگرام محرز شده است

نصراله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص نسخه های شبیه تلگرام در کشور و رواج آنها در حاشیه فیلترینگ تلگرام اظهار داشت: تصمیم نظام و مصوبه شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی از مدت ها قبل مسدود سازی تلگرام و رفع انحصار از پیام رسان های خارجی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه پیام رسان های داخلی در کشور می توانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند عنوان کرد: برخی در داخل به دنبال دور زدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی هستند و از همین رو شاهد گسترش نسخه های جعلی تلگرام مانند تلگرام طلایی و هات گرام هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: یکی از نگرانی های مردم این است که هات گرام و تلگرام طلایی تا چه اندازه قابل اطمینان هستند؛ بحث های زیادی در خصوص امنیت نسخه های جعلی تلگرام وجود دارد؛ طرح امنیت پیام رسان های داخلی نه تنها نتوانست مانعی برای خروج مردم از تلگرام شود بلکه در ادامه شاهد کوچ مردم به پیام رسان های داخلی بودیم.

پژمان فر با تأکید بر لزوم رسیدگی به تخلفات در فضای مجازی عنوان کرد: شورای نظارت و دادستان کل کشور باید به موضوع پیامرسان های حاشیه‌ای و نسخه های جعلی تلگرام ورود پیدا کرده و بررسی شود هرچند تا کنون دادستان درباره این موضوع اظهار نظرهایی داشته است.

وی در ادامه افزود: قوه قضاییه باید بر اساس اختیاراتی که دارد در مورد عدم اجرای قانون در این زمینه اقدامات لازم را انجام بدهد؛ دادستان وظیفه دارد نسبت به تخلفاتی که امروز در نسخه های جعلی تلگرام در حال رخ دادن است تصمیم قاطعی را بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تصریح کرد: در شرایطی که دستگاه ها اعم از وزارت ارتباطات وظایف خود را که نظارت بر اجرای صحیح دستور دادستان است به خوبی انجام ندهند دادستان باید ورود پیدا کند؛ در حال حاضر تخلفات نسخه های جعلی تلگرام محرز شده است و انتظار می رود بتوانیم با همکاری دستگاه های جلوی نسخه های جعلی را بگیریم.