شناسه خبر: ۶۵۵۳
بازدید: ۸۲۷
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: نگاه به مشهد بین المللی نیست

حجت الاسلام نصراله پژمان فر ظهر شنبه در نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه کرامت اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولان امروز شاهد هستیم که جشن های دهه کرامت در کشور نهادینه شده و همه مردم و ذهن ها معطوف به برگزاری این جشن ها شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای نجات بشر ما باید نمونه یک انسان کامل را معرفی کنیم تا الگویی برای زندگی باشد و بهتر از ائمه اطهار برای این موضوع وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:باید به غیر از شخصیت هایی که تا به امروز به مراسم جشن دهه کرامت دعوت شدند از ظرفیت تشکل های دانشجویی و دانش آموزی و حتی کارگری نیز در برگزاری مراسم استفاده شود.

وی گفت: می شود در کنار برگزاری این جشن ها مراسمی برای تقدیر از دانشجویان و یا کارگران نمونه برگزار شود و تشکل های کارگری و صنعتی در حاشیه این مراسم ها و جشن ها نشست داشته باشند و همچنین نشست هایی با حضور ارگان هایی که در ستاد برگزاری جشن ها دهه کرامت نیستند برگزار و مشکلات استان مطرح ، چاره اندیشی و پیگیری شود.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: امسال که با محدودیت جدی در حوزه آب مواجه هستیم با برگزاری نشست هایی متشکل از ارگان های استانی و ملی باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود. باید از ظرفیت جشن های دهه کرامت برای حل مشکلات استانی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: بعضی اوقات این که نمی توانیم در مجلس اعتبار مورد نظر برای خراسان رضوی جذب کنیم علت آن این است که نگاه به مشهد نگاه بین المللی نیست و هم ردیف با سایر کلانشهرها نگریسته می شود.

پژمانفر تاکید کرد: باید برگزاری جشن های دهه کرامت در سطح وزارتخانه های نیز مطرح شود و ظرفیت های ملی برای برگزاری آن پای کار آورده شوند.