شناسه خبر: ۶۵۲۳
بازدید: ۳۶۰
تاریخ انتشار: شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: تمامی علائم نشان می دهد برجام مُرده است

حجت الاسلام پژمانفر در واکنش به هشدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه اکنون برنامه جامع اقدام مشترک با از دست دادن نقطه تعادلی خود در آی سی یو است، گفت: به نظر می رسد علی رغم همه تلاش های دولتمردان، برجام از بین رفته است اما مسئولان همچنان امیدوار هستند این توافقنامه زنده شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی برجام، دولتمردان بجای اینکه به دنبال افزایش سطح ارتباط با اروپا و ایجاد انشقاق بین قاره سبز و آمریکا باشند، باید بند ۳ و ۳۶ برجام را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: به عبارتی اگر طبق قانون، به بخشی از سانتریفیوژها گاز تزریق میشد، علاوه بر اینکه حسب کار به دست ایالات متحده می آمد، اروپایی ها نیز از قاطعیت کشورمان بیشتر باخبر میشدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها در برجام به اهدافشان دست یافته اند و توانسته اند به محدودهای مدنظرشان برسند، اظهار کرد: در واقع باید اذعان کرد نمی توان به کشورهایی که بدون منطق و با زبان زور صحبت می کنند صرفا امتیاز داد زیرا آنها حریص تر شده و بیشتر دست به اقدامات خصمانه می زنند.

پژمان فر اعتقاد دارد دولتمردان و تیم مذاکره کننده هسته ای نباید از دیپلماسی شسکت خورده در روند مذاکرات استفاده کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد خیلی وقت است که بوی الرحمان برجام بلند شده و در واقع تمامی علائم نشان می دهد توافقنامه مُرده است.