شناسه خبر: ۶۴۹۷
بازدید: ۴۰۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

نماینده مردم مشهد و کلات: سوءاستفاده‌های جناحی در همه حال بد است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: گره خوردن جریان مداحی با جریان سیاسی، اوج بهره‌برداری است که ما باید داشته باشیم و بر آن تاکید می‌کنیم، این کار بسیار خوبی است و آسیبی ندارد.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص استفاده سیاسی مداحان از تریبون‌های مذهبی، اظهار کرد: ما دین را جدا از سیاست نمی‌دانیم و اساسا یک جریان سکولار را در فضای دینی حاکم قبول نداریم.

وی با بیان این‌که «صحبت‌های امام(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب دو بخش بود»، عنوان کرد: بخشی مربوط به مسائل دینی، اخلاقی و اعتقادی بود که به مردم می‌گفتند و موعظاتی را انجام می‌دادند و بخش دیگر نیز مسائل سیاسی بود، این اشکالی ندارد که مسائل را مطرح کنند اما مهم این است که این کار در چارچوب نظام و منویات رهبری انجام شود که بسیار خوب است.

وی افزود: در چند روز گذشته همزمان با روز قدس و جنایاتی که صهیونیست‌ها در غزه و مکان‌های دیگر داشتند، منبری‌ها و مداحان در کنار ذکر مسائل امیرالمومنین(ع)، ذکری نیز به جنایات صهیونیست‌ها داشتند یا مسائل داخلی کشور را مطرح می‌کردند. به نظر من این ایرادی ندارد. آن‌چه مشکل دارد، سوءاستفاده‌های جناحی است. سوءاستفاده‎های جناحی در همه حال بد است، چه به عنوان مداح، چه سخنران، چه گوینده صداوسیما و چه معلم این کار را انجام دهد مناسب نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر فردی بخواهد این موضوع را مطرح کند که در تریبون‌های نمازجمعه، مساجد، مداحی‌ها و حسینیه‎ها مسائل سیاسی مطرح نشود، این با عقاید ما جور نیست؛ زیرا ما سیاست را عین دیانت می‌دانیم و باید مسائل در کنار هم مطرح شود. اشکالی ندارد که در منبرها جنایاتی که آمریکایی‎ها داشتند و ظلم‌هایی که به کشور ما کردند مطرح شود. من عقیده‌ام این نیست که نباید در تریبون‌ها غیر از حرف‌های سنتی گفته شود بلکه باید این حرف‌ها نیز گفته شود و این یک حسن است، اگر سوءاستفاده نشود.

وی با اشاره به این‌که «این اقدامات قطعا بر نگاه سیاسی مردم تاثیر مثبت دارد»، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس تاثیر مستقیم این موضوع، منبرها و گفت‌وگوها است. رهبری انقلاب در سالگرد امام(ره) فرمایشاتی داشتند و مسائلی را بیان کردند که این جمعیت پرشور را به خیابان‌ها آوردند و علیرغم گرما و سختی‌ها، مردم، زن، بچه، کوچک و بزرگ در این راهپیمایی شرکت کردند. این اوج تاثیرگذاری است که وجود دارد و منجر می‌شود که ما بتوانیم نقش مثبتی در این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم وگرنه منبری که نتیجه‌اش این باشد که در مردم هیچ تحرکی ایجاد نشود، فایده‌ای ندارد. در مسائل اجتماعی زمانی که مشکلات امروز اجتماعی و فقر مردم مطرح می‌شود، در مردم ایجاد انگیزه می‌کند تا به سراغ فقرا بروند، از آن‌ها دستگیری‌کنند، خیریه‌ها به راه می‌افتد، فقرا را اطعام کرده و برای آن‌ها لباس می‌خرند، این تهییج و به حرکت انداختن مردم است که توسط منبرها صورت می‌گیرد. این‌که در منبر به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پرداخته نشود، آن منبردر نهایت چه خواهد باشد. این سیره اهل بیت(ع) است و امام(ره) نیز روی این موضوع تاکید داشتند.

پژمانفر گفت: اگر معلم هم وظیفه معلمی خود را انجام ندهد باید او را درست کرد وگرنه معلمی هیچ وقت نباید زیر سوال برود و نمی‌رود. گره خوردن جریان مداحی با جریان سیاسی، اوج بهره‌برداری است که ما باید داشته باشیم و بر آن تاکید می‌کنیم. این کار بسیار خوبی است و آسیبی ندارد. اگر کسی در این لباس کار دیگری می‌کند باید با او برخورد شود. هیچ نوع آسیبی در نوع سیاسی‌گویی نیست.

انتهای پیام