شناسه خبر: ۶۴۹۵
بازدید: ۳۹۱
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

پژمانفر: فرصت دوماهه مجلس به دولت برای تعیین تکلیف CFT/ لایحه مغایر اصول قانون اساسی و منافع ملی است

نصراله پژمانفر در خصوص مسکوت ماندن لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: دولت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم را ارایه و علی‌رغم تعجیلی که در تصویب آن داشتند، در مقابل سوالات و ابهامات متعدد نمایندگان پاسخ و منطقی برای ادامه دادن موضوع نداشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این لایحه قرارداد کاملا استعماری و به ضرر کشور است، نظر تعدادی از نمایندگان بر رد لایحه به جهت مخالفت شدید آن با قانون اساسی و مغایرت آن با منافع ملی بود اما با پیشنهاد برخی دیگر از نمایندگان به دولت فرصت دو ماهه داده شد تا مطالبات و توجیهات لازم خود را ارایه کند.

پژمانفر ادامه داد: مسکوت ماندن لایحه مذکور خواسته نماینده حاضر دولت در صحن علنی بود، بنابراین با این پیشنهاد موافقت شد هرچند خواسته ما رد لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در فرصت مقرر دولت باید لایحه مذکور را پَس بگیرد یا نسبت به اصلاح اساسی آن اقدام کند، نمایندگان به موجب نگرانی بسیار این لایحه را در دو مرحله به تاخیر انداختند./

پایان پیام