شناسه خبر: ۶۴۴۰
بازدید: ۴۶۳
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

نصراله پژمانفر: اگر حمایت اصولگرایان نبود لاریجانی باید پایین مجلس می‌نشست

نصراله پژمانفر، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی درباره نتیجه انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در سال سوم و پیامدهای آن گفت: چیزی که اتفاق افتاد، آثار خوبی داشت، چراکه علی‌رغم اینکه دو سال گفته می‌شد اکثریت مجلس در دست اصولگراهاست و مجلس یک مجلس اصولگراست، روشن شد که این جریان یک اقلیت ۵۴ نفره را در مجلس در اختیار دارند و بالاخره اینها اقلیت‌ هستند.

وی افزود: این موضوع پیام خوبی به جامعه است که از این پس جامعه نسبت به خواسته‌ها و مطالبات خود در مورد مجلس به این موضوع توجه داشته باشد که ما برای پیشبرد امور با یک گروه حداقلی مواجه هستیم. بنابراین مردم باید برنامه‌ریزی کرده و درباره گذشته و آرای خود مجددا ارزیابی کنند.

به گفته نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، این نتیجه نشان داد چه کسانی اصولگرا هستند و در این چارچوب حرکت می‌کنند.

پژمانفر افزود: این موضوع برای آقای لاریجانی هم یک پیام روشن داشت. به هر حال آقای لاریجانی این مساله را به خوبی حس کرد که جریان اصولگرایی موجب ریاست او شد و اگر چنین نمی‌شد، ایشان قطعا باید پایین مجلس می‌نشست.

این عضو جبهه پایداری با بیان آنکه این موضوع، انتظاراتی را ایجاد کرده است، گفت: بالاخره انتظار ما از آقای لاریجانی این است که به خاطر این حمایت و نقش آن در ریاست مجدد وی، رئیس مجلس در کنش‌های خود بیش از پیش متمایل به جریان اصولگرا عمل کند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آنکه این موضوع نقطه عطفی در برنامه‌های لاریجانی باشد، ادامه داد: به واسطه فاصله‌گذاری‌ای که در این مدت صورت گرفت، رویکرد لاریجانی بیشتر این بود که تامین‌کننده نظرات دولت باشد.

پژمانفر تصریح کرد: اتفاقا جریان اصلاح‌طلب در مواجهه با لاریجانی نشان داد که از عملکرد دوساله او راضی نیست و علی‌رغم اینکه سال گذشته هم اقدام به معرفی کاندیدایی برای ریاست مجلس نکرد، امسال عارف را به‌عنوان کاندیدای خود معرفی کرد. این خود نشان‌دهنده آن است که آنها هم نسبت به عملکرد آقای لاریجانی رضایت نداشتند.

به گفته این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، آقای لاریجانی اگر تمایل دارد در مقام ریاست بماند، باید به این پیام اقلیت توجه کند؛ پیامی که عبارت است از لزوم اصلاح رفتار گذشته.

وی درباره وزن‌کشی صورت‌گرفته ادامه داد: در حال حاضر هم در این فراکسیون ۱۲۹ نفر عضو هستند، اما اینکه فردی در این فراکسیون عضو باشد و شامش را جایی دیگر بخورد، متفاوت است با کسی که پای کار ایستاده است.

پژمانفر با بیان اینکه اعضای فراکسیون اصولگرایان از این نتیجه خوشحال بودند، گفت: بالاخره ما با یک اقلیت مواجه هستیم که پای کار می‌مانند و رفتار فراکسیونی دارند، لذا در دو سال آینده نقش فراکسیون اصولگرایان فعال‌تر از گذشته خواهد بود.

وی درباره آینده مناسبات حاکم بر مجلس بعد از تحولات ناظر به انتخابات هیات‌رئیسه خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم مجلس به‌عنوان مظهر دموکراسی در جمهوری اسلامی مسیر خود را جلو ببرد و هیچ‌وقت نمی‌خواهیم مسائل را در یک فضای تنش‌آلود جلو ببریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه آقای لاریجانی باید پیام این اتفاق را دریافت کند، تصریح کرد که او نباید بابت حمایت‌هایی که از وی به عمل آمده خیالش راحت باشد و از این به بعد باید در عملکردش ملاحظات بیشتری را لحاظ کند و از مواضع غیر شفاف بپرهیزد.

پژمانفر ادامه داد: ما در دو سال گذشته تذکراتی را به لاریجانی دادیم و علی‌رغم اینکه در موارد زیادی حسن نیت خود را به او نشان دادیم اما در عین حال ناچار شدیم در انتخابات چنین عکس‌العملی داشته باشیم. اما اگر نتیجه‌ای را نبینیم و احساس کنیم همه چیز با همان دست فرمان گذشته پیش می‌رود دوستان ما هم از ابزار‌های جدی‌تری بهره خواهند گرفت و تصمیمات جدی‌تری در این ارتباط می‌گیرند.