شناسه خبر: ۶۴۳۸
بازدید: ۴۳۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۹ خرداد ۱۳۹۷

پژمانفر: تصویب کلیات سند قرآنی فضای مجازی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی/ کار محتوایی با وزارت فرهنگ

نصراله پژمان فر با بیان اینکه نشست اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با موضوع تهیه سند قرآنی در فضای مجازی تشکیل شد، اظهار کرد: در این جلسه قرآنی سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن، سیدعلی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور حضور داشتند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این سند به منظور گسترش اقدامات قرآنی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیتی که در فضای مجازی وجود دارد، تهیه و تدوین شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با اجرایی شدن این سند اهداف قرآنی و تأمین محتوا در فضای مجازی بر اساس یک نظام برنامه‌ریزی شده و مدریت شده تأمین می‌شود، عنوان کرد: همچنین انگیزه افراد برای بهره بردن از این کتاب آسمانی نیز ارتقا پیدا می‌کند.

پژمانفر با بیان اینکه کلیات این سند در نشست اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی رأی آورد، افزود: سند قرآنی فضای مجازی نیاز به تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی دارد که این وظایف بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته است و اصل کار محتوایی با این وزارتخانه خواهد بود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار کرد: این سند به منظور تصویب و تایید نهایی به شورایعالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور ارسال می‌شود.