شناسه خبر: ۶۴۱۰
بازدید: ۴۹۵
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۷

حجت الاسلام پژمانفر: اگر آقایان در کنار برجام به اقتصاد کشور هم توجه می‌کردند وضع تا به این اندازه بد نبود

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه به توان داخلی در مسائل اقتصادی گفت: آنچه که مسلم است این است که بنای کشورهای غربی چه در برجام و چه در ادامه مذاکرات بر این نیست مشکلی از مشکلات کشور ما را حل کنند.

وی افزود: کشورهای غربی تمام تلاش‌شان بر این است که بتوانند مانع پیشرفت و توسعه فعالیت کشور ما شوند و نسبت به کشور ما رفتار کاملا خصمانه‌ای دارند و این موضوع، موضوعی نیست که ما بخواهیم نسبت به آن ساده‌انگاری کنیم و از کنار آن به راحتی عبور کنیم. رفتار کشورهای غربی در گذشته نیز همین‌گونه بوده و الان هم نیز به همین ترتیب است.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در موضوع برجام علی‌رغم معطل کردن کشور در چند سال گذشته، تنها عایدی این توافق برای ما احساس ناامیدی و یأسی بود که در جامعه ما ایجاد شد و این حاصل رفتار اشتباه افرادی است که احساس می‌کنند با غربی‌ها می‌توانند با سیاست تنش‌زدایی مسائل را حل و فصل کنند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما به جای امید، ناامیدی تزریق شده و اگر بخواهیم کارنامه دولت را معرفی کنیم، به آن دولت ناامیدی و دولت یأس و دولت بن‌بست و دولت وادادگی است.

وی افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که با اتکا به ظرفیت‌های خودمان، مشکلتمان را حل و فصل کنیم، چرا که تجربه نشان داده که پیش از این نیز ما در این امر موفق بودیم و حال هم خواهیم توانستیم با این روش مشکلات‌مان را حل کنیم.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: بزرگترین مشکلات و معضلات کشور با تکیه بر توان داخلی قابل حل است و باید به این به چشم یک فرصت نگاه کرد و نباید این فرصت را با بازی‌های اروپایی و هم‌پالکی‌های آمریکا تضییع کرد.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید به سمت فعال کردن بخش‌های داخلی در حوزه اقتصاد برویم و اگر این آقایان در زمانی که به دنبال برجام بودند، در کنار این کار به مسائل اقتصادی کشور اعتنا و توجهی می‌کردند، وضع تا به این حد بد نبود و قطعا آمریکایی‌ها این احساس را نداشتند که بتوانند با این رفتار بسیار زشت با مردم ما برخورد کنند.

انتهای پیام