شناسه خبر: ۶۳۶۷
بازدید: ۵۴۱
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

انتقاد نماینده مشهد درخصوص حذف تصویر ابن سینا از دفترچه بیمه؛ مسئولان فهمی از پیوست فرهنگی ندارند

نصراله پژمانفر با انتقاد از حذف تصویر ابن‌سینا از پوشش دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی، گفت: از آنجایی که مسئولان اجرایی با حوزه فرهنگی آشنایی کافی ندارند چنین اقداماتی انجام می‌گیرد که نه تنها کمکی به ارتقاء فرهنگ جامعه نمی‌کند بلکه این حوزه را نیز با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آشنایی مردم با اسطوره‌ها و ایجاد باورهای اعتقادی هزینه بسیاری می‌شود این درحالی است که بسیاری از تصمیم‌گیرنده‌های کشور به حوزه فرهنگی توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه با توجه به قانون هر اقدامی به پیوست فرهنگی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان فهمی از پیوست فرهنگی ندارند به همین دلیل میان اقدامات بخش‌های مختلف تناقض‌های زیادی وجود دارد؛ در بسیاری از موارد با درج عکس رستم و سهراب سعی شده کودکان و دانش‌آموزان را با اسطوره‌ها و دانشمندان کشور آشنا کرد در مقابل تصویر ابن سینا را از دفترچه بیمه حذف می‌کنند با این رفتارها تضادهای بسیاری درجامعه ایجاد می‌شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه پیش از هر اقدامی باید تاثیرات آن در حوزه فرهنگی ارزیابی شود، اظهار کرد: برای اجرای هر طرحی در ابتدا باید نظرخواهی‌های لازم از کارشناسان فرهنگی انجام گیرد؛ برای افرادی که سررشته‌ای از مسائل فرهنگی ندارند حذف یک اسم جمله یا عکس معنایی ندارد.

پژمانفر تصریح کرد: حذف تصویر نام اسطوره‌های تاریخی، شهدای دفاع مقدس، دانشمندان و… مانند حذف حلقه‌ای از زنجیره تاریخی و فرهنگی کشور است که باعث ایجاد گسست می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: باید به عرصه فرهنگی توجه خاصی صورت گیرد تا بتوان از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری کرد.