شناسه خبر: ۶۳۵۴
بازدید: ۴۸۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

پژمانفر: صدا و سیما و مسئولان فرهنگی حال و هوای معنویت ماه مبارک رمضان را در جامعه ایجاد کنند

نصراله پژمانفر در نشست علنی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: به صدا وسیما و مسئولان فرهنگی در شهرها این انتقاد وارد است که در خصوص حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان هیچ اقدامی انجام نداده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری ها نیز وظیفه مهمی در ایجاد فضای فرهنگی در ماه مبارک رمضان دارند، افزود: متاسفانه شهرداری تهران تاکنون ورود جدی در این حوزه نداشته، از این رو لازم است دستگاه های فرهنگی به جد به این موضوع ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه عدم مشاهده حال و هوای معنویت ماه مبارک رمضان در شهر پسندیده نیست، تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید در ارتباط با برنامه هایی مخصوص ماه رمضان همسو با صداوسیما این جو روحانی را به مردم القا کنند.

پژمانفر ادامه داد: تذکرات لازم نیز باید از سوی دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی و دستگاه های فرهنگی با موضوع فضاسازی برای ورود به ماه مبارک رمضان اجرایی شود.

وی با اشاره به تذکر دیگر خود گفت: تذکر دیگر بنده در ارتباط با موضوع برجام و خروج آمریکا از این توافق است. اقدام متقابل ایران درخصوص حواشی کنونی برجام در خود این توافق نامه درج شده است.

پژمانفر ادامه داد: در بند سوم که مصوب مجلس است، نحوه برخورد با بدعهدی آمریکا مشخص شده است، از این رو اگر امروز با اتکا به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی کشور پیش برویم، هیچگاه طرف مقابل ضعف را در ما احساس نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس نباید توپ خالی در کنند، تصریح کرد: باید پای این قضیه بایستیم و با تکیه بر ظرفیت های داخلی از این موضوعات نیز گذر کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دستگاه های مختلف در حوزه اقدام متقابل برای جبران بدعهدی آمریکا ورود نکنند، دستگاه قضایی باید ورود داشته باشد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر پژمانفر با بیان اینکه این تذکر درست و بجایی است، گفت: باید در خصوص ورود به ماه مبارک رمضان در جامعه فضاسازی شود.

وی ادامه داد: صداوسیما و شهرداری ها درخصوص فضاسازی درباره ماه مبارک رمضان مسئولیت داشته و دولت نیز در این رابطه باید برای کارکنان خود و مردم تسهیلاتی در نظر بگیرد.

مطهری با بیان اینکه ماه رمضان در روزهای بلندی قرار گرفته است، گفت: ما نه افراط دولت قبل را مبنی بر تعطیلی ۳ ساعته کارکنان قبول داریم و نه وضعیت فعلی دولت را که اصلا توجهی به موضوع کاهش ساعت کاری ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امید است دولت در راستای تسهیل شرایط مردم در ماه مبارک رمضان اقداماتی انجام دهد و ما نیز در کمیسیون فرهنگی باید اقداماتی را درخصوص فضاسازی برای ماه مبارک رمضان انجام دهیم./

پایان پیام