شناسه خبر: ۶۳۴۶
بازدید: ۴۴۵
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

حجت الاسلام پژمانفر: کارمندان دولت، دوره‌های آموزش قرآن ضمن خدمت را بگذرانند

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از اساتید و مدیران قرآنی مؤسسات و تشکلهای قرآنی خراسان رضوی که ۲۰ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: دنیای امروز در ابعاد مختلف به بن‌بست رسیده است و مشکلات زیادی پیشرو خود دارد، بنابراین فرصت مناسبی برای مرتبطان با قرآن است که به مردم نشان دهند تنها راه نجات، قرآن است.

راه نجات همه بشریت، تمسک به قرآن است

وی با بیان اینکه راه نجات همه بشریت تمسک به قرآن و استفاده کردن از ظرفیت این کتاب الهی است، تشریح کرد: هنر قرآنیان این است که مردم را با قرآن آشنا کنند و قرائت و روخوانی قرآن، دالانی برای رود به محضر قرآن است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه توقف در این دالان اگر چه برکات و ثمرات مادی و معنوی زیادی برای انسان دارد، اما جفا در حق قرآن است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در جامعه ارتباط و انس با قرآن فراهم شود و این امر به غیر از همت فراگیر همه احاد ملت و عاشقان به قرآن امکان پذیر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچه دستگاه‌های قرآنی مختلف را مکلف و برای آنان تکلیف مشخص کنیم به تنهایی نمی‌توانند کاری پیش ببرند، ابراز کرد: همه مردم در بخش‌های مختلف قرآنی باید فعالیت کنند تا این امر به نهضت فراگیر تبدیل شود.

همه دانش‌آموزان باید روخوانی و روانخوانی قرآن را فراگیرند

وی در رابطه با آموزش قرآن به دانش‌آموزان در مدرسه گفت: مطلوب نیست فرزندان کشوری که مدعی انس و ارتباط با قرآن است، حتی روخوانی قرآن را فرانگیرند، دانش‌آموزان ۱۲ سال در اختیار آموزش‌وپرورش هستند اما ۷۰ درصد آنان روخوانی و روانخوانی قرآن را فرا نگرفته‌اند.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه باید برای همه دانش‌آموزان در مدارس برنامه‌ریزی شود که روخوانی و روانخوانی قرآن را فراگیرند، افزود: مدت زیادی از وقت دانش‌آموزان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دارد بنابراین توقع زیادی نیست که ساعاتی صرف آموزش قرآن شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید حداقلی برای آموزش قرآن در جامعه مشخص شود، تصریح کرد: در برنامه سال جاری خود آموزش‌وپرورش را پای کار آوردیم تا همه دانش‌آموزان مهارت روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه با پنج ساعت وقت مفید در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان به روخوانی قرآن مسلط خواهند شد، عنوان کرد: علاوه‌بر آموزش‌وپرورش باید در سایر ارگان‌ها نیز حداقلی برای آموزش قرآن در نظر گرفته شود که در همین راستا جلسه‌ای با وزیر کار برگزار شد.

حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: در این جلسه بنا شد برای نیروهای بازنشسته دوره‌های مهارتی آموزش قرآن برگزار شود و تمام کارگران و افرادی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند آموزش‌ قرآن ضمن خدمت داشته باشند همچنین تمام مستخدمان دولت باید دوره‌های آموزش قرآن ضمن خدمت را بگذرانند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر کسی سواد خواندن و نوشتن دارد باید روخوانی و روانخوانی قرآن را هم فرابگیرد، ابراز کرد: باید نهضت این کار را داشته باشیم و فضا را جلو ببریم البته نباید از تعابیر الزام در این راه استفاده کرد و باید لطیف‌تر وارد شد که در فرد انگیزه به وجود آید.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد از ظرفیت تشکل‌های قرآنی در این راستا استفاده شود، عنوان کرد: امروز از مهم‌ترین کسانی‌ که می‌توانند در این موضوع کمک کنند، تشکل‌های قرآنی است.

حجت‌‌الاسلام پژمانفر در رابطه با بودجه‌های قرآنی گفت: عدد اعتباراتی که به حوزه‌های قرآنی اختصاص یافته بود از ۴۰ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد رسید و در فروردین‌ماه سال جاری ۱۰ میلیارد آن پرداخت شده است و پول به حساب صندوق واریز شده و توزیع خواهد شد.

باید تصدی‌گری از بخش‌های دولتی کاسته شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم هر استان از بودجه‌های قرآنی افزایش یافته است، تشریح کرد: باید تصدی‌گری از بخش‌های دولتی کاسته شود و این اعتبارات را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم تا فعالیت‌های قرآنی به نحو احسن انجام شود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن تهران سال جاری یک غرفه به فراکسیون قرآن وعترت مجلس اختصاص پیدا کرده است، تشریح کرد: هر روز یکی از اعضا و نمایندگان فراکسیون قرآن و عترت در این غرفه حضور دارد تا مستقیما با فعالان قرآنی در ارتباط باشد و پای حرف آنان بنشینند.

حجت‌الاسلام پژمانفر در پایان گفت: ما با وزیر کشور مکاتبه کردیم و به استانداران ابلاغ شده است که شورای فعالیت‌های قرآنی که جزو قانون است و تا به حال در هیچ استانی اقدام به تشکیل آن نکرده‌اند در سال جاری تا انتهای ماه رمضان با ریاست استاندار و امام جمعه هر شهر این شورا تشکیل شود.

انتهای پیام