شناسه خبر: ۶۳۳۸
بازدید: ۴۳۵
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

حجت الاسلام پژمانفر: ائمه جماعات به عنوان فرمانده باید مساجد را از فضای بسته خارج کنند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد با انتقاد از تبدیل مساجد به نمازخانه، گفت: ائمه جماعات به عنوان فرمانده این قرارگاه فرهنگی باید مساجد را از فضای بسته خارج کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تبدیل مساجد به نمازخانه، گفت: ائمه جماعات به عنوان فرمانده این قرارگاه فرهنگی باید مساجد را از فضای بسته خارج کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت دهه تکریم و غبارروبی در خصوص کارکردهای مورد غفلت واقع شده مساجد اظهار کرد: مسجد به عنوان مهمترین پایگاه مسلمانان در طول تاریخ نقش‌آفرین بوده است، زمانی که پیامبر اسلام (ص) از مکه و مدینه هجرت کردند، نیز در اولین اقدام مسجد را تاسیس کردند و تاریخ اسلام و تاریخچه مسجد نشان می‌دهد که مکانی برای رفع مشکلات و اختلافات، محل انعقاد قراردادهای مسلمانان و غیرمسلمانان بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروزه متاسفانه برخی مساجد به نمازخانه تبدیل شده و تنها برخی مراسم متوفیان در مساجد برگزار می‌شود، هرچند این برنامه‌ها و نماز از اصلی‌ترین کارکردهای مساجد است اما انحصارگرایی در این برنامه‌ها مناسب نیست.

وی افزود: مسجد پایگاه فرهنگی است و می‌توان مسائل مختلف را با محوریت مسجد پشتیبانی کرد، موضوعات آموزشی و ورزشی و نقاط پرابهام را می‌توان با محوریت مسجد به خوبی برگزار شود.

پژمانفر یادآور شد: ما در شهرها، مسجد آموزش محور را دنبال می‌کنیم و برخی از والدین به این جمع‌بندی رسیدند که فرزندان خود را به مساجد با نظام آموزشی جدید بفرستند زیرا برخی خواسته‌های آنها از سوی آموزش و پرورش برآورده نمی‌شود از این رو امروزه تعداد قابل توجهی به این موضوع روی آورده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ائمه جماعات فرمانده این قرارگاه فرهنگی هستند لذا نقش اصلی در بیرون کشیدن مساجد از فضای بسته کنونی دارند، لذا مساجد را باید به سمت مکانی برای ارائه خدمات پایدار و متنوع به مردم ببرند.

گفتنی است، دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.