شناسه خبر: ۶۲۹۱
بازدید: ۴۷۱
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: نیاز امروز به فضای مجازی اجتناب ناپذیر است/ عقب افتادگی پیام رسان‌های داخلی قابل جبران است

نصراله پژمان‌فر با اشاره به سخنان دیروز (دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه) مقام معظم رهبری در جمع برخی از مسئولان و مدیران نظام و تأکید بر امنیت و حفظ حریم داخلی مردم و کشور در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی، عنوان کرد: متأسفانه مسئله‌ای که در کشور همواره مورد غفلت مسئولان واقع شده این است که ما هنوز فضای مجازی را جدی نگرفته‌ایم و حتی تصمیم‌گیرندگان در این عرصه نیز با شوخی به فضای مجازی مواجه می‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز مردم با فضای مجازی زندگی می‌کنند و همانطور که فضای حقیقی برای مردم مسئولان اهمیت دارد این فضا نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: نیاز انسان امروزی به این فضا واقعیتی است که اجتناب است لذا باید از آسیب‌های احتمالی این فضا نیز مراقبت دقیق صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، امنیت، کیفیت و ارائه خدمات متنوع را سه مسئله‌ای خواند که در فضای مجازی داخلی به آن توجه نشده است و برخی با استفاده از رانت و بدون تدبیر این روند را ادامه دادند و امروز در فضای رقابتی جهان عقب ماندند.

پژمان‌فر با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای داخلی، اظهار امیدواری کرد که مردم با استفاده از پیام رسان‌های داخلی به ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کنند و افرادی که با شعار اشتغال از پیام‌رسان‌های خارجی دفاع می‌کنند، بدانند که جلوی اشتغال چندین برابری را در پیام رسان‌های داخلی می‌گیرند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس عقب ماندگی‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی را قابل جبران دانست و گفت: جوانان ما نشان داده‌اند که می‌‎توانند تولیدات با کیفیت قابل رقابت با محصولات روز دنیا را ارائه دهند و فقط کافی است در این زمینه حمایت شوند.

وی تصریح کرد: قطعا مصرف کننده که مردم ایران باشند غیرت ملی دارند و از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت خواهند کرد تا جوانان کشور از اشتغال چند برابری بهره ببرند و جامعه این آمادگی را دارد که تا بازه زمانی مشخص حمایتی جدی از پیام رسان داخلی داشته باشد تا کیفیت در این پیام رسان‌ها نیز به لحاظ کیفی ارتقا پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: آیا خدماتی که امروز تلگرام ارائه می‌دهد از روز اول بالا آمدن این نرم افزار وجود داشت؟ تلگرام توانست با شناسایی نیاز مردم خدمات، کیفیت و امنیتش را ارتقا دهد و امروز جوانان ما در حوزه برنامه‌نویسی و IT توانسته‌اند خود را اثبات کنند و فقط کافی است اعتماد به نفس در این جوانان تقویت و حمایت شوند تا معجزاتی بزرگ در این عرصه را رقم بزنند.