شناسه خبر: ۶۲۸۹
بازدید: ۴۶۳
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

پژمانفر: وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری، شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دلیل ضعف ساختاری، توانایی انجام ماموریت بزرگ خود در حوزه گردشگری را ندارد و این سازمان باید به وزارتخانه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر اظهار کرد: معتقدیم که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به وزارتخانه تبدیل شود زیرا ضعف ساختاری سبب شده است که با توجه به ظرفیت‌های بزرگی که در حوزه گردشگری وجود دارد آنگونه که باید از این حوزه استفاده نشود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی بیان کرد: اقتصاد گردشگری به عنوان اقتصاد غیرنفتی در کشور ما مطرح است، از این رو طرحی را در مجلس در دستور کار قرار دادیم تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود، این طرح در مجلس قبل نیز در دستور کار قرار گرفت اما تصویب نشد و امیدواریم در صحن علنی مجلس فعلی مطرح و مصوب شود.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: به دنبال این هستیم که وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری را راه‌اندازی کنیم، تا این وزارتخانه ماموریت‌های بزرگی که در حوزه گردشگری وجود دارد را به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: اگر میخواهیم که اقتصاد کشور وابسته به نفت نباشد باید از گردشگری کمک بگیریم و به عقیده ما وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری شاه کلیدی است که می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و باید همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که به نوعی در حوزه گردشگری تاثیرگذار هستند نیز پای کار بیایند.

پژمانفر یادآور شد: رییس سازمان میراث فرهنگی در سمت معاون رئیس جمهور بودن، ضمن اینکه جایگاه مهمی در کشور است اما جایگاه جدی برای پیگیری مسائل گردشگری نیست، از این رو وزارتخانه شدن این سازمان می‌تواند در حل و فصل مشکلات مؤثر‌تر واقع شود.