شناسه خبر: ۶۲۸۴
بازدید: ۴۷۰
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

انتقاد نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تبلیغ کالای خارجی در رسانه ملی/ این اقدام هیچ‌ توجیهی ندارد

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به اینکه سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، اما دستگاه‎ها و نهادهای مختلف از جمله رسانه ملی درراستای تحقق این شعار اقدامات و رویکرد مناسبی را اتخاذ نکرده است.

وی بیان کرد: متاسفانه منش نامناسبی درراستای ترویج برندهای خارجی به عنوان جوایز در برنامه‎ها و مسابقات تلویزیونی اتخاذ شده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست، چراکه مخاطب را درراستای تهیه و استفاده از برندهای خارجی تشویق و ترغیب می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی هیچ‌گونه توجیح و منطقی ندارد، متذکر شد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی را آماده کردند که در صورت تبلیغ و ترویج کالاهای خارجی در نهادهای دولتی و حکومتی با آنها برخورد شود.

پژمانفر ادامه داد: براساس این طرح در صورتی که نهادهای دولتی درراستای ترویج کالاهای خارجی وارد عمل شوند، عمل مجرمانه‎ای را انجام دادند، از این‌رو با آنها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم نهادهای اجرایی که بودجه آنها از طریق درآمدهای عمومی و بیت‎المال تهیه می‎شود، درراستای حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدامات لازم را انجام دهند، چراکه استفاده از کالاهای خارجی و استفاده از آنها در نهادهای دولتی بدون شک به ضرر اقتصاد کشور و در نتیجه مردم ایران است.

انتهای پیام