شناسه خبر: ۶۲۶۴
بازدید: ۹۲۶
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

با حضور حجت‌الاسلام پژمان‌فر صورت گرفت؛ اعتراض سمن‌های محیط‌زیستی خراسان رضوی به اجرای پروژه کمربند جنوبی

پروژه کمربندی جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر مشهد، به دلیل تخریب‌ کوه‌ها و اثرات فاجعه‌بار زیست‌محیطی آن طی این سال‌ها بارها مورد اعتراض سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط‌زیست خراسان رضوی قرار گرفته است.

برهمین اساس، جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان رضوی، فعالان محیط‌زیست، ورزشکاران و مردم طبیعت‌دوست با حضور حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در محل ارتفاعات جنوبی مشهد تجمع و اعتراض خود را به این اقدام شهرداری اعلام کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز که در این تجمع، مردم و سمن‌ها را همراهی می‌کرد در واکنش به تخریب ارتفاعات جنوبی مشهد با تأکید براینکه این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری خواهم کرد، گفت: ما مخالف توسعه نیستیم اما براساس قانون تمامی پروژه‌ها باید پیوست داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر ادامه داد: یکی از این پیوست‌ها، پیوست فرهنگی است، قانون تکلیف کرده که این موضوع قطعا باید بررسی شده و در صورت عدم وجود پیوست از ادامه پروژه جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم تمام پروژه‌های عمرانی باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشند، گفت: پروژه کمربند جنوبی پیوست زیست‌محیطی ندارد و مسائل محیط‌زیستی در آن رعایت نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه امروز داریم دارو ندار خودمان را به آتش می‌کشیم، گفت: آیا باید به موازات توسعه انتظارات، جاده احداث کرده و خیابان‌هایمان را توسعه دهیم؟ آیا با این رویه توانسته‌ایم مشکلات ترافیک شهر را حل کنیم؟

پژمان‌فر با تأکید براینکه راه‌حل مسأله ترافیک احداث جاده نیست، ابراز کرد: این جاده شاید یکی دوسال بخشی از ترافیک را کاهش دهد اما قطعا تمایل به خرید خودرو را در جامعه افزایش خواهد داد. این کار خلاف قانون است و ما جلوی آن را خواهیم گرفت.

در خاتمه این تجمع، مردم و فعالان محیط‌زیستی خراسان رضوی طومار اعتراضی امضا کردند. همچنین، شبکه سمن‌های زیست‌محیطی خراسان رضوی نیز طی بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را نسبت به ادامه پروژه کمربند جنوبی اعلام و خواستار توقف و مجازات متخلفان شدند.