شناسه خبر: ۶۲۲۹
بازدید: ۴۲۳
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

پژمانفر: حمایت مردم، پشتوانه محکمی در اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان خواهد بود

حجت الاسلام نصراله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلید خوردن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس اظهار داشت: نمایندگان مطرح کننده طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، برای اجرای درست این طرح نیاز به حمایت ویژه مردم دارند.

وی با بیان اینکه امروز برخی جریان ها و چهره ها در کشور حضور دارند که قصدشان این است تا با اقدامات سوء خود به اشکال مختلف اعتماد مردم به نظام را متزلزل کرده و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کنند، گفت: در گذشته طرحی تحت عنوان “از کجا آورده اید” که مخاطب آن مسئولان کشور بودند به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود که متاسفانه به این قانون تاکنون توجهی نشده است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در طرح اعاده اموال غیر مشروع مسئولان، نهایت تلاش نمایندگان مطرح کننده این طرح این است که بتوانند رسیدگی عملی به دارایی های مسئولان نظام داشته باشند تا به طبع این رسیدگی بتوانیم دارایی کسانی که حقوقی از بیت المال را تضییع کرده اند را به بیت المال بازگردانیم.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهارداشت: این طرح نه تنها مسئولان فعلی بلکه تمامی مسئولان پیشین را نیز شامل می شود و در صورتی که این طرح به ترتیبی که ما انتظار داریم اجرا شود، در این شرایط اگر مسئولی مالی را به صورت نامشروع تصرف کرده باشد این مال به بیت المال باز خواهد گشت.